84 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان همدان وصول شد


84 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان همدان وصول شد

همدان- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان از وصول 84 میلیارد تومان حقوق دولتی معادن خبر داد و گفت: این مبلغ، سهم دولت از معادن استان است که در سال گذشته وصول و به حساب خزانه کشور واریز شده است.

به گزارش ایرنا از اداره کل صنعت، معدن و تجارت همدان، احمد شانیان عصر چهارشنبه در جلسه شورای معادن استان اظهار داشت: این میزان حقوق دولتی در سال ۱۴۰۰ رشد چشمگیری داشت به طوریکه در سال ۹۹ مبلغ وصول شده ۲۳ میلیارد تومان بوده است.

وی اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر موجب شده تا مطالبات ما از معادن وصول شود اما بازگشت سهم استان از این میزان نیازمند پیگیری جدی است که در دستور کار قرار دارد.

شانیان خاطرنشان کرد: در حوزه فرآوری سنگ‌های معدنی پروژه‌های مهمی در حال اجراست که در ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی مواد معدنی استان همدان بسیار اثرگذار است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان رشد و توسعه صنایع فرآوری معدن افزود: از ۳۰۰ معدن استان سنگ‌های متنوع و ارزشمندی استخراج می‌شود که در گذشته این مواد به صورت خام عرضه می‌شد که زیبنده این منطقه نبود.

به گفته او ۸۰ درصد معادن استان مجهز به واحد فرآوری اولیه هستند و به معادنی که نیاز به فرآوری داشته باشند مجوزهای لازم داده می‌شود.

شانیان با اشاره به توسعه صنایع معدنی فروسیلیس، استحصال منیزیم از دولومیت، کنستانتره آهن و گندله‌سازی گفت: با راه‌اندازی این صنایع به دنبال ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی معادن هستیم.

وی با بیان اینکه در بخش معدن استان ۲ هزار و ۴۶۲ نفر مشغول به کار هستند تصریح کرد: برخی از معادن استان به دلیل معارضان محلی با موانع و مشکلاتی مواجه هستند که نیازمند مشارکت و تعامل بیشتر مردم هستند تا بتوانند به اشتغال و تولید خود ادامه دهند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآوری کرد: طبق مصوبه شورای عالی معادن در صورت بی‌میلی بهره برداران برای فعالسازی معادنی که در اختیار دارند، از آن‌ها سلب اختیار شده و به متقاضیان جدید واجد شرایط واگذار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط