موتو جی پی فنلاند بازهم کنسل شد


موتو جی پی فنلاند بازهم کنسل شد

جنگ روسیه و اکراین همچنان ادامه دارد و اوضاع‌ و احوال این بخش از کره‌ی خاکی اصلاً مناسب نیست. اخیراً فنلاند نیز درخواست خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرده است که این درخواست به مذاق روسیه خوش نیامده است. ناآرامی‌های منطقه بر روی برگزاری رقابت‌های ورزشی جهان نیز تأثیر گزار بوده است. از … The post موتو جی پی فنلاند بازهم کنسل شد...

جنگ روسیه و اکراین همچنان ادامه دارد و اوضاع‌ و احوال این بخش از کره‌ی خاکی اصلاً مناسب نیست. اخیراً فنلاند نیز درخواست خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرده است که این درخواست به مذاق روسیه خوش نیامده است. ناآرامی‌های منطقه بر روی برگزاری رقابت‌های ورزشی جهان نیز تأثیر گزار بوده است.

از این‌ رو فدراسیون جهانی موتورسواری FIM اظهار داشته است که پیست Kymiring در تاریخ ۱۰ جولای آمادگی برگزاری رقابت‌های موتو جی پی را ندارد. بدین ترتیب پیست Kymiring برای فصل ۲۰۲۳ میزبان رقابت‌های موتو جی پی خواهد بود.

در بیانه FIM آمده است: “متأسفانه در گفتگو و مذاکره با مسئولان پیست kymiring فنلاند به این نتیجه رسیدیم، با دلیل شرایط سیاسی منطقه مجبور به کنسل کردن موتو جی پی فنلاند در سال ۲۰۲۲ هستیم.“

موتو جی پی فنلاند بازهم کنسل شد
در نتیجه فنلاند که ۴ دهه منتظر برگزاری این مسابقات بود همچنان باید یک سال دیگر منتظر بماند به همین دلیل تقویم مسابقات موتوجی پی فصل ۲۰۲۲ به ۲۰ مسابقه کاهش پیدا می‌کند.

ظاهراً طلسم این پست همچنان ادامه دارد. زیرا در ابتدا تصمیم بر این بود که فنلاند در سال ۲۰۲۰ میزبان این سری از مسابقات باشد. اما به دلیل همه‌گیری کووید ۱۹ و محدودیت‌های سفر به این کشور در دو سال پیاپی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ این مسابقات لغو شد.

اگرچه پیست kymiring یک قرارداد ۵ ساله با FIM دارد اما هنوز موفق به برگزاری هیچ مسابقه‌ای نشده است.

به دلیل کنسلی این مسابقه فاصله‌ی بین مسابقه‌ی آسن هلند در تاریخ ۲۷ ژوئن تا مسابقه‌ی سیلورستون بریتانیا در تاریخ ۷ اوت، ۶ هفته خواهد بود.

پیش‌ازاین نیز مسابقه‌ی فرمول یک روسیه ۲۰۲۲ به دلیل تحریم کردن روسیه لغو شد و هیچ میزبانی به‌ عنوان جایگزین آن انتخاب نشد.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس