وضعیت تامین کالای اساسی استان بوشهر مطلوب ارزیابی شد


وضعیت تامین کالای اساسی استان بوشهر مطلوب ارزیابی شد

بوشهر- ایرنا - رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: همزمان با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه ها با تمهیدات پیش بینی شده وضعیت تامین کالاهای اساسی در این استان مطلوب ارزیابی می‌شود.

به گزارش ایرنا، نوذر منفرد روز چهارشنبه در نشست دستگاه‎های اجرایی بوشهر افزود: در اجرای مردمی‌سازی یارانه‌ها مسئولان استان بوشهر پای کار بودند که جهاد کشاورزی نیز به سهم خود برای تامین نهاده‌ها، برنج، شکر و سایر محصولات وارد عمل شد.

وی بیان کرد: در استان بوشهر تامین گوشت منجمد وارداتی، گوشت تولید داخل و همچنین گوشت مرغ به نحو مطلوبی انجام شده و در اجرا طرح، سهمیه مرغ منجمد استان بوشهر نیز دست نخورده است.

منفرد ادامه داد: استان بوشهر بیش از ۴۰ درصد مصرف خود تولید مرغ دارد که اکنون مرغ‌داران بسیار اشتیاق دارند تا شرکت پشتیبانی دام مرغ آنها را خریداری کند که مرغ به عنوان ذخایر استراتژیک خریداری می‌شود.

منفرد ادامه داد: در رابطه با شکر نیز چهار کارخانه استان بسته بندی یک کیلویی شکر انجام و بازار عرضه می‌شود که کمبودی در این محصول وجود ندارد.

وی یادآور شد: مشکلی که هفته گذشته در استان بوشهر وجود داشت در موضوع تامین روغن بود که قبل از اجرا مردمی‌سازی روغن به بازار داده نشد و همزمان با اجرا روغن تبدیل به کالایی لوکس شد که تنها فروشگاه‌های بزرگ توان عرضه دارند.

منفرد ادامه داد: واحدهای خرده فروش نیز از لحاظ حجم نقدینگی برای تامین روغن با قیمت جدید و همچنین از لحاظ مالیات (به دلیل افزایش حجم تراکنش‌ها به واسط قیمت بالای روغن و سود بسیار کم آن) با مشکلاتی مواجه بودند که تصمیم‌های خوبی در این راستا گرفته شده و همچنین تلاش شده تا استان بوشهر ازکارخانه تبدیل روغن برخوردار شود.

وی اظهار کرد: میدان میوه و تره بار نیز از ضروریات شهر بوشهر است که از شهردار بوشهر انتظار می‎رود این کار بر زمین مانده از سال‎های قبل را اجرایی کند.

منفرد گفت:ستان بوشهر به یک کشتارگاه صنعتی مرغ نیاز دارد که سرمایه‌گذار زمین موردنیاز اجرا طرح را خریداری و آماده سرمایه‌گذاری شده که برای پرداخت تسهیلات به وی نیز آمادگی لازم وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: ۱۸۵ واحد مرغداری فعال در این استان وجود دارد و در سال گذشته نیز ۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد.

وی گفت: امسال نیز میزان جوجه ‌ریزی همانند سال قبل است و استان بوشهر تا ۲۰ تیر مشکلی برای تامین مرغ نخواهد داشت.

منفرد ادامه داد: در ارتباط با نهاده‌های دامی نیاز روزانه استان بوشهر ذرت، کنجاله سویا و جو به ترتیب۲۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ تن است که این نیاز باید به نحو مطلوب فراهم شد.

وی گفت: در حال حاضر ورودی ذرت، کنجاله و جو به استان بوشهر به ترتیب ۷۰۰، ۳۰۰ و ۲۰۰ تن بوده است که این میزان باید افزایش پیدا کند.

منفرد اظهار کرد: امسال ۱۷۰ هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می شود که این میزان در امنیت غذایی کشور نقش بسیار بالایی دارد.

وی افزود: در رابطه با تولید میگوی پرورشی نیز پیش بینی شده در سال جاری ۶ هزار و ۴۳۷ هکتار سطح زیر کشت با ۳۳ هزار تن تولید خواهد بود.

منفرد بیان کرد: با اختصاص بودجه از محل سفر رئیس جمهور به شرکت شیلاتی رودشور شمالی امسال ۲ هزار و ۶۴۸ هکتار آماده پرورش میگو آماده می‎شود که برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد شغل می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان