ادارات، مدارس و مراکز دانشگاهی بندرعباس به علت آلودگی هوا فردا تعطیل است


ادارات، مدارس و مراکز دانشگاهی بندرعباس به علت آلودگی هوا فردا تعطیل است

بندرعباس - ایرنا - استانداری هرمزگان اعلام کرد، ادارات و نهادهای دولتی و عمومی، مدارس و دانشگاه‌های شهر بندرعباس به علت آلودگی هوا فردا(پنجشنبه) تعطیل است.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا، براساس اعلام استانداری هرمزگان، با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار در شهر بندرعباس و پیش بینی ادامه این وضعیت، فردا همه ادارات و نهادهای دولتی و عمومی، مدارس و دانشگاه‌های شهر بندرعباس تعطیل است.

بر اساس تصمیم های اتخاذ شده، بانک‌های شهر بندرعباس نیز فردا تعطیل است و امتحان‌های مدارس و دانشگاه‌های شهر بندرعباس نیز به زمان دیگری موکول می شود.

فعالیت ادارات و نهادهای خدمت رسان مانند بیمارستان ها فردا همچون روزهای گذشته ادامه دارد و این واحدها مشمول این تعطیلی نمی شوند.

اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان در روز چهارشنبه چهارم خرداد ماه نیز هوای بندرعباس، جاسک و خمیر را خطرناک اعلام کرده بود.

بنا بر اعلام مرکز سنجش محیط زیست اکنون کیفیت هوای شهر بندرعباس با شاخص ۳۷۰ در وضعیت خطرناک قرار دارد.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی) تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند