معرفی گوشی های قدرتمند بازار + جزئیات


معرفی گوشی های قدرتمند بازار + جزئیات

برای شناخت بهترین گوشی‌های پرچم‌دار، میان‌رده، اقتصادی، گیمینگ، دکمه‌ای و کامپکت (خوش‌دست) سال 2022 که در این مقاله معرفی شده‌اند، با زومیت همراه باشید.

در سال‌های اخیر تلفن‌های همراه رشد و پیشرفت بسیار خوبی را با شیبی تند طی کرده‌اند؛ از باتری‌های پرظرفیت تا شارژهای چندین و چند واتی، نرخ نوسازی‌های سریع، دوربین‌های متعدد چندصد مگاپیکسلی و تراشه‌های پیشرفته و هوشمند همگی در همین چند سال گذشته حاصل شده‌اند. پس از باز شدن پای چنین امکاناتی به بالارده‌ها و پرچم‌داران، ۲۰۲۱ سالی بود که شاهد پیشرفت بسیار خوب میان‌رده‌ها نیز بودیم. انواع گواهی‌های ضدآب، نمایشگرهای سریع و روشن AMOLED، تراشه‌های قدرتمند با لیتوگرافی‌های پیشرفته، دوربین قابل‌توجه و توان شارژ ۶۷ وات و اخیراً ۱۲۰ وات از ویژگی‌هایی هستند که شاید تا چند سال گذشته دیدن آن‌ها در پرچم‌داران نیز باعث خوشحالی بود؛ اما حالا در ۲۰۲۲ به‌نظر می‌رسد که نوبت میان‌رده‌ها است.

سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای طرفداران گوشی‌های سری نوت سامسونگ، بسیار تلخ بود؛ چراکه اخبار و شایعات همگی از پایان تولید گلکسی نوت‌ها می‌گفتند. در عمل هم سری گلکسی Z جایگزین نوت‌ها شده بود و خبری از این خانواده‌ی دوست‌داشتنی و خاص نبود؛ اما در سال ۲۰۲۲ سامسونگ تصمیم گرفت دست به بازآفرینی سری نوت در قامت گلکسی s اولترا بزند و هواداران منتظر و ناامید خود را غافلگیر کند. یک گوشی تمام‌عیار با قلم S پن و کارایی‌ها و زبان طراحی سری گلکسی نوت سامسونگ. از طرف دیگر اپل نیز تصمیم گرفت نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتزی، امکان عکاسی ماکرو با کیفیتی مثال‌زدنی و طول عمر باتری شگفت‌انگیز را به اکوسیستم خود اضافه کند و آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس را پیشرفته‌تر از نسل قبلی‌اش کرد.

همچنین مدیاتک پس از طی کردن دوران نه‌چندان خوب خود در گذشته، امسال تراشه‌های بسیار خوب و کارآمدی را دراختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار داده که علاوه‌بر مقرون‌به‌صرقه بودن، عملکرد بسیار خوبی دارند؛ اما مهم‌ترین دستاورد این شرکت تایوانی در سال ۲۰۲۲،‌ ساخت SoC پرچم‌دار چهار نانومتری Dimensity ۹۰۰۰ است که توانست اختلاف عملکرد را خصوصاً در پردازش‌های مبتنی بر چند هسته، با تراشه‌ی قدرتمند اپل A۱۵ بایونیک به حداقل برساند؛ کاری که در چند سال اخیر کوالکام با تراشه‌های پرآوازه‌ی اسنپدراگون از عهده‌ی آن برنیامده بود.

شرکت خوش‌نام سونی نیز با همان طراحی همیشگی چند سال اخیرش، سرانجام مانند دیگر شرکت‌ها، شارژر و حتی کابل شارژر را از داخل جعه‌ی گوشی حذف کرد تا بیش‌از‌این به محیط‌زیست آسیب نرسانده باشد؛ البته این شرکت ژاپنی در گوشی اکسپریا ۱ مارک ۴ برای اولین بار در سالیان اخیر،‌ توانست به بزرگ‌نمایی اپتیکال پیوسته بین فاصله‌ی کانونی دو دوربین تله‌فوتو دست پیدا کند؛ شاید برای برخی از کاربران وجود هندزفری سونی، شارژر و کابلش در داخل جعبه‌ی گوشی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

در ادامه بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ از نظر دوربین،‌ باتری، قدرت پردازشی را در دسته‌بندی‌های پرچم‌دار، میان‌رده، اقتصادی، گیمینگ،‌ ساده و کامپکت معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - آیفون ۱۳ پرو مکس اپل - iPhone ۱۳ Pro max رنگ گرافیت

«آیفون ۱۳ پرو مکس» یکی از کامل‌ترین پرچم‌داران سال‌های اخیر است. این گوشی از نظر مصرف باتری نیز عملکرد بی‌نظیری دارد. در مقایسه با نسل پیشین، یعنی آیفون ۱۲ پرو مکس، با اینکه حتی روشنایی نمایشگر بیشتر شده و نرخ نوسازی آن هم به ۱۲۰ هرتز ارتقا پیدا کرده، اما در کمال تعجب طول عمر باتری بسیار بهتری دارد. این عمکلرد بسیار خوب در مصرف باتری، زمانی ارزشمند می‌شود که بدانیم باتری آیفون ۱۳ پرومکس تنها ۴٬۳۵۲ میلی‌آمپرساعت ظرفیت دارد که از پرچم‌داران با ظرفیت باتری بیشتر و از میان‌رده‌ها با ظرفیت باتری بیشتر و تراشه‌ی کم‌مصرف‌تر، عملکرد بهتری در زمینه‌ی مصرف باتری دارد. به این جمله از بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس در زومیت توجه کنید؛‌ «پرچم‌دار جدید اپل به‌مدد نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر خود توانست ویدئوی معیار HD و ۲۴ فریم‌برثانیه‌ای زومیت را به‌مدت ۳۵ ساعت و ۱۷ دقیقه به‌صورت مداوم پخش کند.»، درحالی‌که رقیب مستقیم این گوشی، یعنی گلکسی S۲۲‌ اولترا سامسونگ در آزمون یکسان، ۲۰ ساعت و ۴۳ دقیقه دوام آورده است.

بهترین گوشی های - گلکسی ام ۵۱ سامسونگ | Samsung galaxy M۵۱ ‌رنگ آبی

«گلکسی M۵۱ سامسونگ» با اینکه نزدیک به دو سال از تاریخ عرضه‌ی آن می‌گذرد؛ اما همچنان یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر طول عمر باتری در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شود. M۵۱ در آزمون پخش ویدئو زومیت برای سنجش طول عمر باتری، عدد شگفت‌انگیز ۳۷ ساعت و ۳۰ دقیقه را به‌دست آورده است؛ البته با وجود تراشه‌ی بهینه و نمایشگر ۶۰ هرتزی شاید رسیدن به این عدد برای این گوشی با باتری حجیم ۷۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی چندان سخت به نظر نرسد؛ البته باتوجه به پیشرفت گوشی‌های میان‌رده و بهتر بودن رقبای هم‌قیمت M۵۱، درحالت کلی خرید این گوشی را بدون در نظر گرفتن طول عمر باتری بسیار خوب آن، پیشنهاد نمی‌کنیم. اگر به‌دنبال خرید گوشی در بازه‌ی قمیتی حدود ۱۰ میلیون تومان هستید، می‌توانید سراغ گوشی‌هایی مانند گلکسی A۵۲s سامسونگ یا شیائومی ۱۱t با سخت‌افزار و نرم‌افزار بهتر و به‌روزتر بروید.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - گلکسی ای ۲۳ سامسونگ | galaxy A۲۳ رنگ سفید

اگر قصد خرید یک گوشی میان‌رده با اولویت طول عمر باتری دارید، بد نیست نگاهی به «گلکسی A۲۳» تازه‌وارد بیندازید که با تراشه‌ی کم‌مصرف Snapdragon ۶۸۰ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی، عملکرد خوب و راضی‌کننده‌ای از نظر باتری دارد. A۲۳ از نظر دوربین و طراحی نیز کاملاً قابل‌قبول است؛ البته نمایشگر بزرگ ۶٫۶ اینچی LCD و حافظه‌ی ذخیره‌سازی eMMC ۵.۱ میانه‌ی خوبی با مصرف بهینه‌ی باتری ندارند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - ردمی نوت ۱۱ شیائومی گلوبال | Redmi Note ۱۱ Global رنگ سفید صدفی

میان‌رده‌ی جدید شیائومی از نظر ظرفیت باتری و تراشه کاملاً مشابه A۲۳ سامسونگ است؛ اما نمایشگر کوچک‌تر ۶٫۴۳ اینچ OLED و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS ۲.۲ در نگه‌داری باتری به ردمی نوت ۱۱ شیائومی کمک خواهند کرد. این نوع حافظه که سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر از نوع موجود در A۲۳ سامسونگ است در ترکیب با نمایشگر OLED که در صفحات مشکی باتری بسیار کمتری مصرف می‌کند، طول عمر باتری بسیار مطلوبی را فراهم خواهد کرد؛ همچنین شارژر موجود در جعبه این گوشی ۳۳ واتی است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - آیفون ۱۳ پرو اپل - iPhone ۱۳ Pro رنگ سفید

«آیفون ۱۳ پرو» با داشتن تراشه‌ی قدرتمند A۱۵ بایونیک اپل عملکرد پردازشی کم‌نظیری ارائه می‌دهد که بهترین و قدرتمندترین پرچم‌داران اندرویدی را به‌راحتی پشت سر می‌گذارد. این تراشه در آزمون Geekbench ۵‌ زومیت امتیاز ۱۷۴۵ در عملکردهای تک‌هسته‌ای و امتیاز ۴۸۱۳ را در عملکردهای چند هسته‌ای کسب کرده که اختلاف زیادی با بهترین تراشه‌های اسنپدراگون دارد؛ مثلاً گلکسی S۲۲ اولترا با تراشه‌ی Snapdragon ۸ Gen ۱ امتیازهای ۱۲۳۹ برای آزمون تک‌هسته‌ای و ۳۵۵۱ را برای عملکردهای چند هسته‌ای کسب کرده است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - ردمی کی ۵۰ پرو | Redmi K۵۰ Pro رنگ نقره‌ای یا سیلور

مدیاتک اخیراً با عرضه‌ی تراشه‌ی قدرتمند Dimensity ۹۰۰۰ سعی در جبران فاصله‌ی عملکردی با تراشه‌های اپل داشته و باید گفت خوشبختانه تا حدود زیادی موفق هم عمل کرده است. «ردمی K۵۰ پرو شیائومی» با بهره‌مندی از این تراشه ۴ نانومتری MediaTek، در آزمون Geekbench ۵ به‌صورت میانگین، امتیاز ۱۳۱۰ در عملکردهای تک هسته‌ای و ۴۴۹۳ را در عملکردهای چند هسته‌ای کسب کرده که خصوصاً هنگام استفاده از چند هسته‌ی پردازشی توانسته فاصله را با تراشه A۱۵ بایونیک اپل به کمترین حد خود در سال‌های اخیر برساند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - آنر مجیک ۴ آلتیمیت | Honor Magic۴ Ultimate رنگ سفید

گوشی‌های هواوی و البته فرزندخوانده‌ی پیشین آن، آنر، همواره یکی از بهترین تجربه‌های عکاسی را دراختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار می‌دهند. یکی از جدیدترین تولیدات Honor بعد از جداشدن از هواوی، گوشی «آنر Magic۴ Ultimate» است که یکی از بهترین عملکردهای دوربین بین گوشی‌های هوشمند را ارائه می‌دهد. ترکیب دو دوربین ۵۰ و دو دوربین ۶۴ مگاپیکسلی در قاب پشتی و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی به‌همراه دو حسگر TOF سه‌بعدی که یکی در قاب پشتی و دیگری در کنار دوربین سلفی کار می‌کند، از بهترین مجموعه دوربین‌های موجود در تلفن‌های همراه است که عملکرد بسیار خوب و مطلوبی نیز ارائه می‌دهند.

دوربین اصلی از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به بزرگی ۱/۱.۱۲ اینچ و لنز ۲۳ میلی‌متری با دیافراگم f/۱.۶ بهره می‌برد که هم بزرگی بسیار زیاد سنسور و هم گشودگی مناسب دیافراگم،‌ باعث جذب نور بسیار زیادی می‌شوند. این دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر، فوکوس خودکار لیزری و فوکوس خودکار تشخیص فاز است. دوربین بعدی از یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی نیم اینچی به‌همراه یک لنز ۱۱ میلی‌متری با دیافراگم f/۲.۲ استفاده می‌کند؛ درحالی‌که دوربین دیگر به همین حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و لنز ۹۰ میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/۳.۵ مجهز شده است. دو دوربین دیگری که در قاب پشتی دیده می‌شوند نیز یکی برای بهبود و افزایش طیف رنگی به‌کار می‌رود و دیگری نیز به سنسور ToF سه‌بعدی مجهز بوده که برای سنجش عمق کاربرد دارد. دوربین سلفی نیز سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز زاویه‌باز و پوشش ۱۰۰ درجه‌ای دارد که در کنار یک حسگر ToF سه‌بعدی قرار گرفته است.

آنر هنگام معرفی مجیک ۴ آلتیمیت تمرکز بسیاری روی دوربین‌های آن داشت و همچنین با اتکا به رتبه‌ و نمره‌ی ۱۴۶ در آزمون‌های DXOMARK، از دوربین‌های این گوشی پیشرفته به‌عنوان بهترین در دنیای گوشی‌های هوشمند یاد کرد و دوربین اصلی آن‌ را قابل‌رقابت با دوربین‌های دیجیتال دانست؛ همچنین آنر برای پردازش تصویر علاوه‌بر کمک گرفتن از تراشه‌ی قدرتمند کوالکام، Snapdragon ۸ Gen ۱،‌ از ISP یا پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی خودش نیز استفاده کرده که در دستیابی به عملکرد بسیار خوب دوربین‌ها تأثیرگذار بوده است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - گلکسی اس ۲۲ اولترا | Galaxy S۲۲ Ultra Samsung رنگ سفید

طی تجربه‌ی چند سال اخیر گوشی‌های سامسونگ خصوصاً در پرچم‌داران، از بهترین عملکردهای دوربین در بین گوشی‌های هوشمند برخوردار بوده‌اند و همواره کاربران و طرفداران خود را به‌خوبی راضی کرده‌اند. «گلکسی S۲۲ اولترا» نیز با اینکه تفاوت زیادی با نسل پیشین خود ندارد؛ بازهم عملکرد کم‌نقصی از خود به‌نمایش می‌گذارد و با ترکیب دوربین‌های متنوع و باکیفیت از بهترین گوشی‌های ۲۰۲۲ از نظر دوربین است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - آیفون ۱۳ پرو مکس اپل - iPhone ۱۳ Pro max رنگ طلایی

اپل با ایجاد پیشرفت‌هایی از جمله بزرگ کردن اندازه‌ی سنسورها و اضافه کردن امکان عکاسی ماکرو، «آیفون ۱۳ پرو مکس» را به یکی از کامل‌ترین گوشی‌های هوشمند از نظر دوربین بدل کرده است.

بخشی از «بررسی آیفون ۱۳ پرو مکس اپل» :

مجموعه‌ی دوربین آیفون ۱۳ پرو کارآمدتر و توانمندتر از گذشته شده و اگرچه بی‌شک نمی‌تواند در تک‌تک سناریوها بهترین باشد، در مجموع تجربه‌ی عکاسی و فیلم‌برداری مطمئن و پایداری را دراختیارتان می‌گذارد، علاقه‌مندان آیفون به بزرگ‌نمایی‌های دیوانه‌وار دسترسی ندارند؛ اما اکنون می‌توانند پابه‌پای کاربران اندروید، عکس‌های ماکرو بگیرند! مهندسان کوپرتینویی امسال عملکرد آیفون در عکاسی شبانه را نیز ارتقا داده‌اند؛ هرچند که هنوز هم از عکاسی آسمان شب خبری نیست.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - سونی اکسپریا ۱ مارک ۴ |‌ Sony Xperia ۱ IV رنگ مشکی

سونی با وجود اینکه در عرصه‌ی دوربین‌های دیجیتال از بهترین‌ها است؛ در بحث دوربین گوشی‌های هوشمند درمقابل رقبای پیشرفته‌ی خود حرف زیادی برای گفتن ندارد، اگرچه همچنان نوآوری‌ها و امکانات خاص خود را در دوربین گوشی‌های پرچم‌دارش ارائه می‌دهد. «اکسپریا ۱ مارک ۴» از همان ترکیب دوربین سه‌گانه‌ی نسل پیشین خود بهره می‌برد با این تفاوت که حالا توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال در فاصله‌ی کانونی ۸۵ تا ۱۲۵ میلی‌متری را دارد که ویژگی منحصربه‌فردی است؛ همچنین سونی با استفاده از تجربه‌ی ساخت دوربین‌های حرفه‌ای سری آلفا، امکانات و ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای کنترل دوربین‌ها دراختیار کاربران این گوشی پرچم‌دار سونی قرار می‌دهد که بر جذابیت‌های دوربین آن می‌افزاید.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲- زد تی ای نوبیا رد مجیک ۷ | ZTE Nubia Red Magic ۷ رنگ مشکی آتش‌فشانی

گوشی گیمینگ ZTE تحت نام‌ تجاری «نوبیا رد مجیک ۷»،‌ تمام امکانات مورد نیاز یک موبایل گیمر را به نحو احسن برآورده می‌کند. نمایشگر بزرگ، سریع و باکیفیت، تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon ۸ Gen ۱ و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با سرعت شارژ ۱۲۰ وات؛ سه ضلع اساسی نسل هفتم جادوی سرخ برای بازی کردن هستند؛ البته تریگرهای مخصوص بازی، سیستم خنک‌کننده‌ی سخت‌افزاری داخلی و طراحی ظاهری و نرم‌افزاری جذاب این گوشی، از دیگر شاخصه‌های گیمینگ Red Magic ۷ هستند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲- پوکو اق ۴ جی تی شیائومی | Xiaomi Poco F۴ GT رنگ مشکی

شیائومی علاوه‌بر ساخت گوشی‌های گیمینگ پرچم‌دار بلک شارک، گوشی‌های گیمینگ مقرون‌به‌صرفه‌ی خود را تحت نام تجاری ردمی و پوکو عرضه می‌کند. «ردمی K۵۰ گیمینگ» یا «پوکو F۴‌ جی تی» تقریباً با نصف قیمت دیگر گوشی‌های گیمینگ معمول، امکاناتی مشابه آن‌ها را ارائه می‌‎دهند. نمایشگر ۶٫۶۷ اینچ AMOLED با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، یک میلیارد رنگ و HDR۱۰+، تراشه‌ی قدرتمند Snapdragon ۸ Gen ۱ و باتری ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز به‌ شارژر ۱۲۰ وات از امکانات اصلی پوکو f۴ GT هستند؛ همچنین وجود چهار اسپیکر استریو تنظیم‌شده توسط JBL و تریگرهای مخصوص بازی از جذابیت‌های گیمینگ این گوشی ارزشمند هستند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - آیفون ۱۳ پرو مکس اپل - iPhone ۱۳ Pro max رنگ آبی

آیفون ۱۳ پرو مکس یک پکیج بسیار کم‌نقص و یک نمونه‎‌ی کامل و عالی از گوشی‌های هوشمند است که در تمامی جهات کاربر را به رضایت کامل می‌رساند. عملکرد دوربین فوق‌العاده، قدرت پردازشی و تراشه کم‌نظیر، نمایشگر OLED مجهز به نرخ نوسازی پویا ۱۲۰ هرتزی و طول عمر شگفت‌انگیز باتری؛ همگی از ارزش خرید و برتری بهترین پرچم‌دار اپل حکایت دارند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ | Samsung galaxy S۲۲ Ultra رنگ برنزی

در دنیای اندرویدی‌ها دست کاربران برای انتخاب گوشی بسیار باز است و وادی پرچم‌داران، اگرچه سازندگان خوب با محصولات زیادی را به خود می‌بیند؛ اما گوشی‌های گلکسی سامسونگ به‌مدد تجربه و مهارت بالای این شرکت در ساخت گوشی‌های هوشمند، یک انتخاب ویژه محسوب می‌شوند؛ خصوصاً در مورد گلکسی S۲۲ اولترا که در نبود سری نوت، قلم هوشمند را به‌همراه دارد و با طراحی و ویژگی‌های برترش، ترکیب ارزشمندی از سری S و نوت را ارائه می‌دهد. اگر تمایل به آشنایی بیشتر و عمیق‌تر با این پرچم‌دار آسیایی دارید، پیشنهاد می‌شود «بررسی گلکسی S۲۲ اولترا سامسونگ» در زومیت را از دست ندهید.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - شیائومی ۱۱ تی | Xiaomi ۱۱t رنگ سفید

«شیائومی ۱۱ تی» یکی از بهترین میان‌رده‌های چند سال اخیر چینی‌ها است که ترکیب نمایشگر OLED سریع، تراشه‌ قدرتمند، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و باتری حجیم با شارژ سریع ۶۷ وات ارزش خرید آن‌ را بسیار بالا برده؛ همچنین این گوشی از شیشه و فلز ساخته شده و کیفیت ساخت بسیار مطلوبی نسبت به رقبای خود دارد.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - گلکسی اس ۲۱ اف ای سامسونگ | Samsung Galaxy S۲۱ FE رنگ سیاه

«گلکسی S۲۱ FE سامسونگ» که از سری جدید فن ادیشن یا نسخه‌ی مخصوص طرفداران گوشی‌های گلکسی است، اکثر امکانات پرچم‌داران سامسونگ را با قیمت مناسبی دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ همچنین ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و گواهی ضدآب ip۶۷ که حتی در برخی پرچم‌داران نیز به‌سختی یافت می‌شود، در S۲۱ FE سامسونگ، لحاظ شده‌اند. عملکرد دوربین‌ بسیار خوب، نمایشگر سریع AMOLED، تراشه‌ی پرچم‌دار Exynos ۲۱۰۰، عرضه با اندروید ۱۲ و پشتیبانی نرم‌افزاری تا ۴ نسخه‌ی اندروید از ویژگی‌های بسیار خوب میان‌رده‌ی نزدیک به پرچم‌داران سامسونگ است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - ردمی نوت ۱۱ شیائومی گلوبال | Redmi Note ۱۱ Global رنگ آبی

با اینکه تا چند سال اخیر نمایشگرهایی با پنل OLED را تنها در گوشی‌های پرچم‌دار یا بالارده دیده بودیم، امسال شیائومی میان‌رده‌ی پایینی خود را مجهز به یک نمایشگر OLED با وضوح FHD کرده است که نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی نیز دارد. تراشه‌ی ۶ نانومتری Snapdragon ۶۸۰، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، گواهی ip۵۳ و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی در کنار شارژر ۳۳ وات از دیگر امکانات نوت ۱۱ هستند که انتظار نمی‌رود در یک گوشی زیر ۵ میلیون تومان بتوان یافت؛ اما «ردمی نوت ۱۱ شیائومی» همگی این امکانات را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - گلکسی ای ۲۳ سامسونگ | galaxy A۲۳ رنگ مشکی

شاید در زمینه‌ی نمایشگر «گلکسی A۲۳ سامسونگ» نتواند با ردمی نوت ۱۱ رقابت کند؛ اما با داشتن لرزشگیر اپتیکال تصویر در دوربین اصلی و رابط کاربری به‌روز One UI ۴.۱ سامسونگ که یکی از بهترین و روان‌ترین UIهای اندرویدی است و پشتیبانی بسیار بهتری با آپدیت‌های خوب و منظم نسبت به گوشی‌های شیائومی دریافت می‌کند؛ می‌تواند گوشی موردعلاقه‌ طرفداران اندروید باشد.

بهترین گوشی‌های ساده ۲۰۲۲

فیچر فون‌ها یا همان گوشی‌های ساده یا دکمه‌ای با آمدن گوشی‌های هوشمند هنوز هم بازار و طرفداران خود را حفظ کرده‌اند. برخی کاربران به‌دلایل مختلفی مانند طول عمر باتری بسیار بالای این گوشی‌ها، داشتن سیم‌کارت‌های متعدد یا امنیت بیشتر، تمایل به استفاده از تلفن همراه ساده دارند؛ البته کاربرانی نیز هستند که اعتقاد دارند تلفن همراه، فقط وسیله‌ای برای برقراری تماس و ردوبدل کردن پیام است و احتمالاً دیگر کارهای معمول در گوشی‌های هوشمند را با لپ‌تاپ، دوربین و تبلت‌‌‌‌‌‌ها انجام می‌دهند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - نوکیا ۸۰۰۰ | Nokia ۸۰۰۰ ۴G رنگ سفید

اگر قصد خرید گوشی همراه ساده یا دکمه‌ای را دارید چرا سراغ بهترین نمونه‌های آن نروید؟ «نوکیا مدل ۸۰۰۰» از اینترنت ۴G پشتیبانی می‌کند و طراحی کلاسیک، مقاوم و بسیار زیبایی دارد. باتری با ماندگاری طولانی، پشتیبانی از واتساپ، قابلیت نصب کارت حافظه‌ی جانبی، پشتیبانی از رادیو FM و دو سیم‌کارت از دیگر ویژگی‌های این فیچر فون نوکیا است.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - نوکیا ۳۳۱۰ | Nokia ۳۳۱۰ ۲۰۱۷ رنگ خاکستری

یکی از مواردی که شاید کاربران را ترغیب به داشتن گوشی‌های ساده کند، حس نوستالژیک آن‌ها است. «نوکیا ۳۳۱۰ نسخه‌ی ۲۰۱۷» در بین تلفن‌های همراه ساده، با شکل‌و‌شمایل دوست‌داشتنی بسیار قدیمی خود، بیشترین حس نوستالژیک را به کاربر منتقل می‌کند و همچنان جزو بهترین گوشی‌های ساده برای خرید در ۲۰۲۲ است. تمام امکانات و ویژگی‌های مورد انتظار از یک تلفن همراه ساده را در نوکیا ۳۳۱۰ می‌توان یافت؛ ضمناً نوع قدیمی این گوشی هم در بین میم‌ها و هم در دنیای واقعی نماد مقاومت است.

بهترین گوشی‌های کامپکت ۲۰۲۲

در سال‌های اخیر که تمایل اکثر کاربران به نمونه‌های اولترا و پرو مکس گوشی‌ها بیشتر شده، همچنان برخی از افراد، از جمله‌ نگارنده مقاله، علاقه به داشتن گوشی‌های خوش‌دست، سبک و باریک دارند. شرکت‌های سازنده نیز با در نظر گرفتن این طیف از کاربران، محصولات بسیار خوبی را به سبد کالایی خود اضافه کرده‌اند. محصولاتی که از نظر قدرت پردازشی با اولتراها و پرو و پرو مکس‌ها برابری می‌کنند، از ترکیب دوربین‌های بسیار توانمندی بهره‌مند هستند و تنها از نظر ابعاد و وزن، کوچک‌تر و قابل‌حمل‌تر محسوب می‌شوند.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - سامسونگ گلکسی اس ۲۲ | Samsung Galaxy S۲۲ رنگ سفید

سامسونگ طبق سنت سال‌های اخیر سری پرچم‌داران خود را با سه عضو متفاوت عرضه می‌کند که نسخه‌ی پایه یا کوچک‌ترین عضو این خانواده «گلکسی S۲۲» است که با نمایگشر ۶٫۱ اینچی و ۱۶۷ گرم وزن یکی از خوش‌دست‌ترین و کوچک‌ترین پرچم‌داران به‌حساب می‌آید. سامسونگ برخلاف سال گذشته در بدنه‌ی این گوشی از پلاستیک استفاده نکرده و با فریم فلزی به‌همراه پنل پشتی شیشه‌ای توانسته همچنان وزن پایین گوشی را حفظ کرده و حتی آن را دو گرم سبک‌تر از نسل قبلی کند که متأسفانه منجر به کاهش ظرفیت باتری در سری جدید شده است.

این گوشی از نظر امکانات تفاوت چندانی با گلسکی S۲۲ پلاس ندارد و با سخت‌افزار قدرتمند و نرم‌افزار بهینه و به‌روز تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را دراختیار خریداران قرار می‌دهد؛ همچنین با ترکیب دوربین، نمایشگر و اسپیکرهای عالی گوشی مذکور، جای خالی هیچ امکاناتی در گوشی سامسونگ حس نمی‌شود. پیشنهاد می‌شود برای آشنایی کامل با بخش‌های مختلف آن حتماً «بررسی گلکسی S۲۲ و گلکسی S۲۲ پلاس سامسونگ» را در زومیت مطالعه کنید.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲

اگر به هر دلیلی پرچم‌دار زیبا و خوش‌دست سامسونگ را نمی‌پسندید، می‌توانید سراغ «آیفون ۱۳» یا حتی «آیفون ۱۳ مینی» با اندازه‌ای بسیار کوچک بروید. آیفون ۱۳ تقریباً اندازه و وزنی مشابه گلکسی S۲۲ سامسونگ دارد و ۱۳ مینی هم با وزن ۱۴۱ گرمی و نمایشگر ۵٫۴ اینچی بسیار کوچک و سبک است. با اینکه امکانات و کیفیت این گوشی‌ها چیزی کم از پرچم‌داران اصلی ندارد؛ اما مشکل طول عمر کم باتری نکته مهمی است که باید با آن کنار بیایید. اگر نیاز به آشنایی بیشتر با گوشی یادشده دارید حتماً مقاله‌ی «بررسی آیفون ۱۳ اپل» در زومیت را مطالعه کنید.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲ - شیائومی ۱۲ اکس |‌ Xiaomi ۱۲x رنگ آبی

گوشی «شیائومی ۱۲x» به‌عنوان یک بالارده یا قاتل پرچم‌دار، گوشی بسیار خوش‌دست و خوش‌ساختی محسوب می‌شود و با نمایشگر ۶٫۲۸ اینچی تنها ۱۷۶ گرم وزن دارد. صفحه‌نمایش این گوشی از پنل OLED با قابلیت تولید ۶۸ میلیارد رنگ، پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، دالبی ویژن، HDR۱۰+ و روشنایی بیشینه‌ی ۱۱۰۰ نیتی بهره می‌برد. اسپیکرهای توانمند، تراشه‌ی Snapdragon ۸۷۰ و باتری ۴٬۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌همراه شارژ سریع ۶۷ وات از دیگر امکانات این گوشی شیائومی هستند؛ البته خبری هم از گواهی ضدآب، شارژ بی‌سیم، نرم‌افزار به‌روز و دوربین تله‌فوتو در شیائومی ۱۲x نیست.

بهترین گوشی های ۲۰۲۲

اگر می‌خواهید که یک گوشی،‌ سبک،‌ باریک و مدرن داشته باشید و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی برای آن پرداخت کنید، «شیائومی ۱۱ لایت ۵G ان ای» انتخاب بسیار خوبی برای شما است. این گوشی دو نسخه‌ی ۴G و ۵G دیگر با نام‌های می ۱۱ لایت ۵G و می ۱۱ لایت ۴G نیز دارد که تنها در جزئیاتی مانند تراشه و رنگ بدنه با هم متفاوت هستند. شیائومی ۱۱ لایت ۴G NE وزنی معادل ۱۵۸ گرم، ضخامتی ۶٫۸ میلی‌متری و نمایشگر ۶٫۵۵ اینیچی OLED دارد که نمونه‌ی این ابعاد را در بین گوشی‌های ۲۰۲۲ به‌سختی می‌توان یافت.

منبع: زومیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته