میاندوآب صاحب بازارچه صنایع دستی می‌شود


میاندوآب صاحب بازارچه صنایع دستی می‌شود

مهاباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: در راستای سفر استاندار به میاندوآب، بازارچه صنایع دستی با اختصاص اعتبار 50 میلیارد ریال و با واگذاری زمین از سوی شهرداری در این شهر احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جلیل جباری عصر چهارشنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به میاندوآب، اظهار کرد: از نظر ظرفیت‌های میراث فرهنگی این شهر از شهرهای خاص در آذربایجان‌غربی است و وجود این پتانسیل‌ها در این سفر مورد توجه قرار گرفت و مصوبات خوبی نیز تصویب شد.

وی با بیان اینکه وجود زیرساخت‌های گردشگری بر توجه به مقوله گردشگری در میاندوآب می‌افزاید، ادامه داد: همچنین وجود ساحل رودخانه زرینه‌رود (جیغاتی) می‌تواند توسعه فرصت و پتانسیل گردشگری را برای شهرستان فراهم کند.

جباری گفت: برای ادامه پروژه ساختمان موزه میاندوآب که تکمیل آن یکی از آرزوهای مردم است و اینک با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیمه تمام مانده، نیز مقرر شد پیگیری‌های جدی از سوی شهرستان و اداره‌کل میراث فرهنگی از وزارتخانه و استانداری برای جذب اعتبار مورد نیاز آن انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مرمت، نگهداری و حفاظت بناهای تاریخی و تعیین حریم محوطه‌های تاریخی یکی از اولویت‌های این اداره‌کل است.

وی یادآور شد: امید است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این منظور و همچنین تکمیل پروژه ساختمان موزه اعتبار لازم اختصاص یابد.

جباری با بیان اینکه تقویت زیرساخت‌های گردشگری رودخانه زرینه‌رود میاندوآب یکی از پیگیری‌های ما در سطح ملی است، افزود: بحث اعطای تسهیلات و حمایت از بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری یکی دیگر از اولویت‌های این اداره‌کل در سال‌جاری است.

میاندوآب صاحب بازارچه صنایع دستی می‌شود

میاندوآب از حیث تعداد مراکز اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی و هتل جایگاه مطلوبی ندارد

وی تاکید کرد: میاندوآب از حیث تعداد مراکز اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و واحدهای بوم‌گردی و هتل جایگاه مطلوبی ندارد و باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این موارد فراهم کنیم.

جباری ادامه داد: در این راستا آمادگی لازم برای احداث هتل، میهمان‌پذیر، واحدهای بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در میاندوآب را داریم.

به گفته وی، سرمایه‌گذاران در این زمینه و همچنین تولیدکنندگان حوزه صنایع دستی می‌توانند از تسهیلات ویژه با کارمزد هشت تا ۱۲ درصد بدون محدودیت در جهت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، در راستای پیگیری اجرای مصوبات سفر استاندار به میاندوآب در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تفاهم‌نامه ای میان فرمانداری شهرستان با اداره کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان و با همکاری شهرداری به امضا رسید.

همچنین در راستای حفاظت از بناهای تاریخی شهرستان و تکمیل ساختمان نیمه کاره موزه میاندوآب و گردشگری میاندوآب تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد که امید است با پیگیری اعتبارات ملی و استانی در جهت رونق گردشگری و میراث فرهنگی میاندوآب گام برداشته شود.

شهردار میاندوآب در این جلسه قول داد تا طی یک هفته زمین مورد نیاز برای احداث بازارچه صنایع دستی را در یکی از نقاط شهر تامین و واگذار کند.

بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در میاندوآب وجود دارد که تاکنون از این تعداد ۴۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

عدم اختصاص بودجه کافی و عدم توجه ویژه به حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی میاندوآب در سال‌های گذشته مشکلاتی ایجاد کرده که این موضوع همواره مورد انتقاد شهروندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن