ارسال بیش از 11 هزار اثر به سوگواره ملت امام حسین(ع)


ارسال بیش از 11 هزار اثر به سوگواره ملت امام حسین(ع)

افراسیابی از برگزاری سوگواره ملت امام حسین(ع) و ارسال بیش از 11 هزار اثر فرهنگی و محتوایی به دبیرخانه این سوگواره خبر داد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، همزمان با برگزاری نشست خبری اختتامیه سوگواره ملت امام حسین (ع) نخستین رویداد تولید محتوای حسینی در فضای مجازی، دکتر محمد صادق افراسیابی، سخنگوی سوگواره با اشاره به اهم فعالیت های انجام شده در طی یک سال گذشته گفت: سوگواره امام حسین (ع) با شعار برگرفته از سخنان حاج قاسم سلیمانی تحت عنوان ما ملت امام حسین هستیم از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که منتج به ثمرات و برکات متعددی شد.

وی افزود: در این میان باید اقدامات خادمان مکتب امام حسین (ع) در رسانه ملی شامل رادیو و معارف و سایر شبکه های رادیویی و تلویزیونی به واسطه اطلاع رسانی مستمر در مورد محورهای سوگواره ملت امام حسین (ع) کمال تشکر را دارم.

افراسیابی تصریح کرد: حضور دفتر تبلیغات اسلامی در این سوگواره و پرداختن به موضوع کنشگری پیرامون فرهنگ امام حسین (ع) یکی از اتفاقات خوب این سوگواره محسوب می شود که در این زمینه کنشگران بسیاری شناسایی شدند. همچنین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تلاش های قابل قبولی در حوزه بازتولید ظرفیت های سوگواره خود تحت عنوان مهر و ماه داشت. بر این اساس اختتامیه سوگواره ملت امام حسین 10 خرداد ماه همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت در سالن همایش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

سخنگوی سوگواره ملت امام حسین (ع) با اشاره به تعداد آثار واصله به دبیرخانه سوگواره گفت: در مجموع یازده هزار و 800 نفر در بخش ملی به دبیرخانه سوگواره ملت امام حسین (ع) ارسال شد که چهار هزار و 12 اثر در بخش مردمی سوگواره مهر و محرم و شش هزار و 996 در بخش حرفه ای ارسال شد. همچنین در بخش سوگواره اشراق به همت دفتر تبلیغات اسلامی قم در بخش های عکس، گرافیک، پوستر، تولیدات موبایلی دو هزار و 460 اثر و در بخش متن شامل شعر، داستان کوتاه، فیلمنامه 1530 اثر که در مجموع تنها در بخش سوگواره اشراق سه هزار و 990 اثر دریافت شد که این آثار در دو مرحله و در روز اختتامیه از هفت اثر برگزیده تجلیل خواهد شد.

افراسیابی عنان کرد: در بخش سوگواره مهر و محرم به همت اداره کل ارشاد سمنان جمعا دو هزار و 729 اثر حرفه ای دریافت شد که از این میان چهار هزار و 12 اثر مردمی شامل بخش عکس و فیلم، فیلم سه دقیقه ای که در نهایت 32 اثر برگزیده شدند. در این بخش نیز حدود شش هزار و 431 اثر دریافت شده است. همچنین ذیل سوگواره بوی سیب به همت رادیو معارف شامل تولیدات رادیویی و آثار صوتی به علت تخصصی بودن موضوع تنها 136 اثر دریافت شد که شامل مستند، برنامه ترکیبی و آیینی است و در نهایت 17 اثر منتخب شدند. گفتنی است، در بخش خادمان حسینی به همت سازمان بسیج رسانه، در بخش خبر و گزارش 141 اثر ارسال شد که شش اثر برگزیده شد.

سخنگوی سوگواره ملت امام حسین (ع) با اشاره به بخش رویدادهای بین المللی گفت: این سوگواره تنها در بخش ملی فعالیت نداشته و در بخش بین الملل نیز 341 اثر دریافت شد و در رشته تک عکس حرفه ای 1310 اثر از عکاسان ایران، عراق، هندوستان، پاکستان، بحرین، انگلیس، ترکیه و نیجریه به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت شش اثر در بخش بین الملل و سه اثر در رشته تک عکس برگزیده شدند.

وی افزود: حدود 26 داور و 10 دبیر تخصصی در بخش های مختلف به بررسی آثار پرداختند که تولیدات برگزیده در روز اختتامیه تجلیل خواهند شد.

افراسیابی عنوان کرد: ذیل برگزاری سوگواره ملت امام حسین (ع) کارگاه های آموزشی و نشست های متعددی برگزار شد که تنها در بخش آفرینش هنری مجموعا 1500 اثر پس از ارایه دوره های آموزشی تولید شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های قابل تقدیر این سوگواره به همت دفتر تبلیغات اسلامی بررسی کنشگری و تحلیل آثار متعدد با مضمون امام حسین (ع) در این دوره بود که با داده کاوی های انجام شده آثار تولیدی در فضای مجازی با مضمون فرهنگ امام حسین (ع) تحلیل و بررسی شد. در واقع این سوگواره گامی موثر در تقویت کنشگری مردمی در فرهنگ حسینی برداشته است

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی