هم افزایی سه ارگان زیر لوای امام حسین (ع)


هم افزایی سه ارگان زیر لوای امام حسین (ع)

کاویانی گفت: سوگواره ملت امام حسین (ع) ایجاد مدلی برای همدلی و جلوگیری از کارهای موازی است چرا که با تجمیع سوگواره های دیگر توسط سایر نهادها از لحاظ هزینه و وقت صرفه جویی شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر مسعود کاویانی، مدیر شبکه رادیویی معارف و دبیر سوگواره ملت امام حسین (ع) با اشاره به ایام سوم خرداد ماه و گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: در این محال شایسته است به روح پر فتوح شهدا، امام شهدا درود بفرستیم و امیدواریم رهروان خوبی برای آنها باشیم. یکی از افتخارات ما این است که در مکتب امام حسین (ع) رزق و روزی می خوریم، بر این اساس گفتمان حسینی یکی از شاخصه های تمدنی ماست که در زندگی فردی، خانوادگی و جامعه ما زیست حسینی و عاشورایی منشأ اثر است و همه ما هر سال برای این فرهنگ برنامه ریزی داریم.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های عظیم در نهادهای مختلف اتفاقات خوبی ذیل توسعه و تعمیق فرهنگ حسینی رخ داده است. بر این اساس طی سالیان گذشته شبکه رادیویی معارف سوگواره حسینی به عنوان بوی سیب و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سوگواره حسینی به عنوان مهر و محرم و همچنین دفتر تبلیغات اسلامی سوگواره حسینی به عنوان اشراق را برگزار می کرد لذا برای تعمیق و هم افزایی هرچه بیشتر سعی شد ذیل واحد سوگواره ملت امام حسین (ع) تمام برنامه های گذشته برگزار شود.

مدیر شبکه رادیویی معارف اظهار کرد: این سوگواره با اقتباس از سخنان شهید قاسم سلیمانی مبنی بر ما ملت امام حسین هستیم، نامگذاری شد و پس از یک دوره یک ساله هم اکنون در ایام برگزاری اختتامیه آن هستیم. همچنین دبیرخانه واحدی در رادیو معارف شکل گرفت تا آثار شرکت کنندگان به آن باطل شود اما در سال های آینده این دبیرخانه در سایر نهادها همچون دفتر تبلیغات اسلامی و یا اداره کل ارشاد استان سمنان فعالیت می کند.

وی افزود: یکی از اقدامات شایسته و قابل تقدیر سوگواره ملت امام حسین (ع) ایجاد مدلی برای همدلی و جلوگیری از کارهای موازی است چرا که با تجمیع سوگواره های دیگر توسط سایر نهادها از لحاظ هزینه و وقت صرفه جویی شد. از طرفی نیز با شبکه سازی و شناخت ظرفیت های انجام شده سوگواره از وضعیت ملی به وضعیت بین المللی ارتقا یافت.

کاویانی افزود: با همکاری معاونت صدا در رسانه ملی تبلیغات گسترده ای برای شرکت در سوگواره ملت امام حسین (ع) انجام شد که در نهایت یازده هزار اثر دریافت و از آثار برگزیده تجلیل می شود. گفتنی است، هر کس که فعالیتی در فرهنگ حسینی داشته باشد، می تواند در این سوگواره شرکت کند چرا که پیام حسینی مانا و پایدار است از طرفی نیز سوگواره های دیگر که تحت نظارت نهادهای مربوطه برگزار می شد در این سوگواره حذف نشدند و هر کدام تحت نام خود فعالیت شان را گسترش دادند.

وی با اشاره به برخی از اهداف سوگواره ملت امام حسین (ع) خاطرنشان کرد: این سوگواره با هدف توسعه بخش مردمی، تغییر رویه تبلیغات با بهره مندی از ظرفیت رادیو معارف، رادیو اربعین و رادیو محرم و اطلاع رسانی دقیق برگزار شد.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403