تحقق تولید علم و محتوا در سوگواره ملت امام حسین(ع)


تحقق تولید علم و محتوا در سوگواره ملت امام حسین(ع)

حجت الاسلام حاجیانی گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در سوگواره ملت امام حسین(ع) رخ داد، تولید علم و محتوا بود چرا که ما باید خود را پیشگام تولید علم در حوزه های تخصصی رسانه نوین بدانیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شسبتان، حجت الاسلام مرتضی حاجیانی، مدیرکل فضای مجازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست خبری سوگواره ملت امام حسین (ع) با اشاره به مهمترین دستاوردهای این سوگواره گفـت: سوگواره ملت امام حسین (ع) تجمیع سوگواره های مشابه در سایر نهادهاست که سازمان تبلیغات اسلامی موفق به برگزاری هشت دوره سوگواره اشراق پیش از این شده بود که دوره نهایی خود را ذیل سوگواره ملت امام حسین (ع) برگزار کرد. این اتفاق تاثیر بسزایی در صرفه جویی اقتصادی در بودجه فرهنگی کشور دانست چرا که تجمیع این سوگواره ها ضمن هم افزایی می تواند هزینه و وقت را کاهش دهد.

وی افزود: یکی از اتفاقات مهمی که در سوگواره اشراق رخ داد، تولید علم و محتوا بود چرا که ما باید خود را پیشگام تولید علم در حوزه های تخصصی رسانه نوین بدانیم. متاسفانه در بستر نوین فضای مجازی این تولید محتوا و علم در محیط های آکادمیک و دانشگاهی وجود ندارد و گواه این مدعا نیز دیدار تولیدکنندگان گذشته سوگواره اشراق با اساتید دانشگاهی است که سوالات مطرح شده از سوی آنها به گونه ای بود که اساتید خواهان تولید علم بر روی برخی از موضوعات شدند.

حجت الاسلام حاجیانی تصریح کرد: سوگواره امام حسین (ع) در چنین جایگاه تخصصی قرار دارد که فراتر ار محیط های دانشجویی و آکادمیک به تولید علم پرداخته و امیدواریم این رویه در سال های آینده نیز ادامه داشته باشد.

بنا بر این گزارش، میثم قدسی پور، دبیر سوگواره مهر و محرم از زیرمجموعه های سوگواره های ملت امام حسین (ع) با اشاره به حمایت ها و همکاری های سایر نهادها گفت: برای برگزاری سوگواره ملت امام حسین (ع) باید از حمایت ها و مساعدت شبکه رادیویی معارف و همچنین معاونت های متعدد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت قرآن و عترت و اداره کل ارشاد استان سمنان تشکر کرد.

وی افزود: ذیل برگزاری سوگواره مهر و محرم نمایشگاهی در ایام اربعین و شهادت امام رضا (ع) شامل عکس های برگزیده دوره های گذشته در موزه آستان قدس رضوی برگزار شد که امسال نیز قصد داریم برای چهارمین بار آن را به نمایش بگذاریم.

دبیر سوگواره مهر و محرم عنوان کرد: ذیل فعالیت های انجام شده در سوگواره طرح ماراتن تولید محتوا طی سه روز با محوریت عاشورا، معرفت و زندگی برگزار شد که در نهایت 208 اثر دریافت و 18 اثر برگزیده شدند.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس