باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بازار سازی کنیم


باید برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بازار سازی کنیم

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: باید بازارسازی را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی ایجاد کنیم تا به سمت کسب و کار حرکت کنند.

جلال دهقانی فیروزآبادی درباره اشتغال فلرغ التحصیلان گفت: در حال حاضر صنعت های بزرگ، دولت، نهادهای بزرگ و حتی شرکت های خصوصی بزرگ نیاز زیادی به نیرو ندارند و در صورت نیاز به جذب متخصصان کاربلد و حرفه ای اقدام می کنند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: از هر ۱۰۰ فارغ التحصیل دانشگاهی ۱۰ تای آن ها خوب هستند؛ بنابراین تفکر اینکه دانشجویان در این مراکز شاغل شوند اشتباه است و در این زمینه موفق نخواهیم شد.

رئیس جهاددانشگاهی کشور گفت: تبلیغ و تببین و فضا سازی درست باعث می شود تا شرکت های کوچک و استارتاپ بر مبنای فارغ التحصیلان دانشگاهی شکل بگیرند و ۱۰ نفر از آنها کارآفرین شوند تا پس از پیشرفت و مهارت لازم مابقی افراد را برای فعالیت در سیستم های کارآفرینی آماده کنیم، یعنی برخی از دانشجویان را برای کارآفرینی تربیت کنیم و برخی دیگر را به گونه ای آموزش دهیم که یادبگیرند کارمند نباشند، بلکه در سیستم های کارافرینانه کار کنند.

او گفت: برای فارغ التحصیلان دانشگاهی باید بازار سازی و نیاز سازی کنیم تا دانشگاه از نسل دوم به سمت نسل سوم حرکت کند و آنها بتوانند برای دانشجویان فضای کسب و کار ایجاد کنند و به اینصورت اشتغال توسعه یابد.

دهقانی فیروزآبادی گفت: عمده فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اشتغال دارند؛ چرا که افراد زرنگ و باهوشی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها