طرح تریبون آزاد دانش آموزی در البرز کلید خورد


طرح تریبون آزاد دانش آموزی در البرز کلید خورد

کرج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: طرح تریبون آزاد دانش آموزی با رویکرد تقویت گفت و گو و تاب آوری در مدارس این استان کلید خورد.

« سردار فتح اللهی » روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه این مناظرات درتفکر انتقادی و تاب آوری دانش آموزان نقش موثری دارد، افزود: برگزاری تریبون های آزاد دانش‌آموزی فرصت مناسبی برای تقویت روحیه گفت و گو و انتقادپذیری بین دانش‌آموزان و همچنین جامعه است.

وی بیان داشت: این تریبون ها با موضوع « حجاب، اجبار یا اختیار؟ »، « آزادی انسان، کدام و چرا» و « رسانه، مدگرایی و هویت ملی» در البرز فعال شد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی کشور ما تحمل‌ناپذیری برخی افراد است که نقدناپذیری از همین کم تحملی حاصل می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این طرح زمینه‌ساز بسط و توسعه فرهنگ نقد و گفت و گو در بین دانش‌آموزان را در پی دارد.

فتح اللهی یادآورشد: اجرای تریبون های آزاد با موضوعات مختلف بویژه مسائل فرهنگی - تربیتی با نگاه تفکری و مهارتی در مدارس استان البرز شور و هیجان خاصی را در بین دانش‌آموزان ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: افق اندیشه‌ها در بین دانش‌آموزان گسترده شده و این قابل تامل است به گونه‌ای که به ما این نوید را می‌دهد که در آینده قطعا شاهد جامعه‌ای پویا، فهیم و عمق‌نگر هستیم.

فتح اللهی توسعه فرهنگ گفت ‌وگو ، ارتقای مهارت تفکر خلاق و نقادانه در میان دانش آموزان را از اهداف اجرای این فعالیت هیجان انگیز در مدارس استان البرز ذکر کرد.

وی گفت: در فرآیند برگزاری این طرح در مدارس با مشارکت سازمان دانش آموزی و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی البرز، دانش آموزان مستعد در عرصه نقد و سخنوری نیز شناسایی می‌شوند.

وی ادامه داد: اجرای این تریبون ها در مدارس موجب ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز تاکید کرد: گسترش مباحث مستدل و منطقی موجب ایجاد نشاط و سرزندگی در محیط های آموزشگاهی می‌شود چون برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی موجب تقویت تربیت اجتماعی و نقش پذیری دانش آموزان را به همراه دارد.

استان البرز حدود ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس