صنایع بزرگ خراسان شمالی گردش مالی خود را به استان منتقل کنند


صنایع بزرگ خراسان شمالی گردش مالی خود را به استان منتقل کنند

بجنورد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی گفت: با توجه به محدودیت منابع بانکی در استان انتظار است که صنایع بزرگ گردش مالی خود را به بانک های این خطه منتقل کنند تا مردم از منافع آن بهره‌مند شوند.

علی اصغر هدایتی روز پنجشنبه در دیدار خبرنگاران ایرنا خراسان شمالی با وی اظهار داشت: با جذب منابع بیشتر و گردش مالی صنایع بزرگ در استان مشکلاتی که در رابطه با مصارف استان وجود دارد رفع خواهد شد.

وی از صنایع بزرگ خواست تا سیاست های خود اصلاح کنند و افزود: اگر منابع ارزی و ریالی به استان وارد شود نیاز به خط اعتباری نیز نخواهیم داشت.

هدایتی افزود: بانک های خصوصی استان نیز منابع و سپرده هایی را که باید در استان باشد از استان خارج می کنند و این در حالی است که در سال گذشته بانک مرکزی بخشنامه ای صادر کرد مبنی بر این که بانک های خصوصی باید ۵۰درصد منابع خود را در استان مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: اما این امر اتفاق رخ نداد و حتی برخی بانک های خصوصی نسبت منابع به مصارفشان هفت درصد است در حالیکه نسبت منابع به مصارف بانک های کمیسیون هماهنگی استان ۱۲۹ درصد است.

وی گفت: بانک های استان همیشه در کنار مردم بوده اند اما برخی با بی مهری عملکرد بانک های استان را زیر سوال می برند.

هدایتی اظهار داشت: عملکرد بانک های استان در مورد وام ازدواج ۸۰ درصد بود اما مقایسه آن با عملکرد ۹۰ درصدی استانهایی دیگر مانند مقایسه بین نمره ۱۹ و ۱۸ بود.

وی از خبرنگاران به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسوولان یاد کرد و افزود: خبرنگاران ایرنا همیشه با دقت و صحت و سرعت اطلاعات و اخبار را منتشر می کنند و بازوی توانمند بانک های استان هستند.

۱۳ بانک در کمیسیون بانک های دولتی خراسان شمالی عضو است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور حدود ۴۰۰ واحد صنعتی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس