رییس پلیس فتا البرز: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است


رییس پلیس فتا البرز: ایجاد مزاحمت در فضای مجازی جرم است

کرج - ایرنا - رییس پلیس فتا  البرز گفت : هر گونه مزاحمت در فضای مجازی جرم است و با متخلفان برخورد می شود.

سرهنگ رسول جلیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هرگونه مزاحمت ، تهدید ، سواستفاده از مطالب ، عکس و توهین در فضای مجازی جرم است و پلیس فتا در صورت مصداق موضوع بدون اغماض برخورد قانونی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: کاربران درصورت وقوع این نوع جرایم ، بامراجعه به دفاتر خدمات قضایی اعلام شکایت و برای رسیدگی پرونده به پلیس فتا مراجعه کنند.

جلیلیان خاطرنشان کرد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هرگاه فردی در فضای مجازی برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند به حبس محکوم می شود.

وی یادآور شد: کاربران بدانند پروفایل ها در شبکه های اجتماعی آلبوم عکس شخصی نیست و باید مراقب هویت خود در این فضا باشند تا مورد سو استفاده و مزاحمت قرار نگیرند.

رییس پلیس فتا البرز افزود: بعضا پرونده هایی به پلیس فتا مبنی براینکه افراد سودجو و اشخاصی که قصد انتقام گیری به هر دلیلی دارند با استفاده از تصاویر پروفایل و اعمال تغییرات بر روی آنها اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر می کنند که مشکلات جبران ناپذیری را در پی دارد.

جلیلیان تاکید کرد: کاربران در فضای مجازی به هیچ عنوان عکس ، فیلم و اطلاعات شخصی خود را منتشر نکنند و از هر گونه سواستفاده های احتمالی پیشگیری کنند.

وی ، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواد ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا