کمیته امداد هرسین بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد


کمیته امداد هرسین بیش از 14 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

کرمانشاه- ایرنا- فرماندار هرسین گفت: در 2 ماه گذشته از محل بند الف تبصره 16 که مختص به نهادهای حمایتی است، 14 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات طی 31 پرونده به مددجویان زیرحمایت کمیته امداد امام (ره) در بخش‌های صنعتی، دامپروری و صنفی پرداخت شده‌ است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا؛ «عبادالله کنجوریان» در جلسه شورای اشتغال هرسین، افزود: در راستای تبصره مذکور سهمیه اداره بهزیستی ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال بوده که تاکنون چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

به گفته کنجوریان، از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ که مختص به تمام دستگاه‌های اجرایی است، جهاد کشاورزی با تشکیل ۲۱ پرونده و معرفی به بانک های عامل توانسته است ۱۶ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت کند.

وی افزود: در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۸۱ طرح بصورت طرح های مستقل و پشتیبان به بانک‌های عامل معرفی شده و پس از بررسی پرونده ها ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به صنعتگران و فعالان حوزه گردشگری پرداخت شده است.

فرماندار هرسین در ادامه سخنانش گفت: از محل اعتبارات مشاغل خانگی ۱۸ طرح با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال توسط جهاد کشاورزی به بانک های عامل معرفی و همه متقاضیان تسهیلات درخواستی خود را از بانک دریافت کرده اند.

کنجوریان در بخش دیگری از سخنانش بر راستی آزمایی و میزان تحقق تسهیلات پرداخت شده تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی خواست بصورت ویژه و جدی پیگیر این‌ موضوع باشند.

وی تصریح کرد: در صورت لزوم، خود پیگیر تحقق طرح های یاد شده و همچنین بررسی نیازها و مشکلات کارآفرینان خواهد شد.

فرماندار هرسین همچنین از اعضای جلسه بویژه مدیران ادارات حمایتی و بانک ها که مشمول پرداخت تبصره های ۱۶ و ۱۸ بند الف می‌شوند خواست ضمن تسهیل در بروکراسی اداری تشکیل پرونده های متقاضیان را در کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهند.

وی در پایان افزود: تفویض یکسری از اختیارات مدیران کل استانی به مدیران شهرستانی در حوزه مربوط به مکاتبات و استعلامات اشتغالزایی و کارآفرینی می تواند ضمن تسریع در پاسخگویی و کاهش زمان سیکل اداری، رضایت کارآفرینان و رغبت آنان برای سرمایه گذاری در شهرستان ها را افزایش دهد.

شهرستان هرسین با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس