643 پرونده برای متخلفان صنفی در استان اردبیل تشکیل شد


643 پرونده برای متخلفان صنفی در استان اردبیل تشکیل شد

اردبیل- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از تشکیل 643 پرونده تخلف در جریان بازرسی‌ها از واحدهای صنفی این استان خبر داد.

رامین صادقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح نظارت بر عرضه کالاها بیان کرد: طرح ویژه نظارت بر بازار در راستای بهینه طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها طی ۱۶ روز با حضور ۲۶۰ نفر در قالب ۱۱۵ تیم در استان اردبیل انجام شد.

وی با اشاره به همکاری جهاد کشاورزی و بسیج در این طرح افزود: ۲۴ هزار و ۲۸۸ مورد بازرسی در مجموع از واحدهای صنفی استان اردبیل صورت گرفت که ارزش تقریبی آن به بیش از ۹۹ میلیارد و ۹۶۴ میلیون ریال می‌رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: سیستم مرکز پاسخگویی سازمان صمت با شماره ۱۲۴ به صورت دیجیتال شده است و نفرات جدیدی نیز به آن پیوستند و اگر فردی شکایتی ثبت کند، مجموع تماس‌ها پایش و خواسته عمده مردم مشخص می‌شود؛ سپس تیمی برای بررسی موضوع راهی بازار می‌شود و نتیجه با پیامکی به اطلاع شهروندان می‌رسد.

به گفته وی، در حال حاضر ۵۰ هزار واحد صنفی در قالب ۱۱۶ اتحادیه صنفی و ۶ اتاق اصناف در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها منجر به بهبود وضعیت واحدهای تولیدی می‌شود

صادقی در ادامه با بیان اینکه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها منجر به بهبود وضعیت تولید داخلی خواهد شد، گفت: تنها مشکلی که ممکن است برای واحدهای تولیدی پیش بیاید در زمینه افزایش سرمایه در گردش این واحدهاست که در این راستا تدابیر لازم پیش از اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی هخمچنین در خصوص حمایت از واحدهای تولیدی استان طی ماههای گذشته یادآور شد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان اردبیل ۳۰ هزار میلیارد ریال به بخش صنعت اختصاص یافت که تاکنون چندین واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: مهلت اعطای این تسهیلات ۲ سال بود که بر این اساس می‌توان تا ۱۴۰۲ نیز نسبت به پرداخت آن اقدام کرد؛ همچنین برخی واحدها از محل بند الف تبصره ۱۸ برای دریافت تسهیلات یارانه‌دار معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: طرحی نیز در وزارت صمت برای واحدهای بزرگ به منظور تامین زنجیره مالی هست که زمینه‌ساز رونق تولید، جلوگیری از قاچاق و رانت است.

صادقی افزود: تا کنون یک هزار و ۱۷۶ پروانه بهره‌برداری برای واحدهای تولیدی استان اردبیل صادر شده که ۹۹۰ مورد برابر با ۸۴ درصد فعال و ۱۶ درصد راکد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس