زلزله سرخون چهارمحال و بختیاری 205 میلیارد تومان خسارت وارد کرد


زلزله سرخون چهارمحال و بختیاری 205 میلیارد تومان خسارت وارد کرد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست اداره‌کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: زلزله‌ اخیر در شهر سرخون و روستاهای اطراف آن 205 میلیارد تومان خسارت وارد کرد.

خسرو کیانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان خسارت برای جبران به سازمان مدیریت بحران کشوری اعلام می‌شود تا پس از طی مراحل قانونی به سازمان برنامه و بودجه اعلام و سپس در هیات دولت مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اردل نیز با اشاره به خسارت‌های زلزله سرخون بر مناطق شهری و روستایی بخش میانکوه اظهار داشت: در پی وقوع زلزله ۳.۸ و ۴.۶ ریشتری حوالی شهر سرخون ۸۲ واحد در شهر و ۲۵۲ واحد در روستا نیازمند بازسازی است.

یعقوب شکوهی افزود: همچنین ۵۴۸ واحد مسکونی در شهر سرخون و ۴۹۲ واحد مسکونی روستایی در پی وقوع زلزله نیاز به تعمیر دارد.

وی با بیان اینکه در زلزله سرخون واحدی که به طور کامل تخریب شده باشد، گزارش نشد، تصریح کرد: این در حالیست که در پی وقوع این زلزله ۸۲ واحد در شهر و ۲۵۲ واحد مسکونی در روستا نیاز به تسهیلات معیشتی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اردل خاطرنشان کرد: زلزله به چهار واحد تجاری در شهر سرخون و ۱۲ واحد تجاری در روستاهای اطراف نیز خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا، زلزله ۳.۸ ریشتری و ۴.۶ ریشتری حوالی شهر سرخون بخش میانکوه شهرستان اردل در تاریخ ۲۷ اردیبهشت سالجاری رخ داد.

شهر سرخون در بخش میانکوه از بخش‌های شهرستان اردل قرار دارد که تا شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری ۱۵۰ کیلومتر و تا اردل مرکز شهرستان ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟