310 واحد نانوایی استان قزوین به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شد


310 واحد نانوایی استان قزوین به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شد

قزوین – ایرنا – رییس اتحادیه نانوایان استان قزوین گفت: با توجه به اینکه قزوین به عنوان دومین استان برای اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان انتخاب شده است 310 واحد نانوایی به کارتخوان‌های هوشمند تجهیز شد.

محمد بهرامی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارتخوان های جدید با همکاری یکی از بانک های عامل در شهرهای بویین زهرا، البرز و آبیک نصب شده است.

وی گفت: نصب کارتخوان های هوشمند در شهر قزوین از فردا شروع می شود و چون زیرساخت های لازم در این زمینه آماده است با مشکل خاصی برای نصب آنها مواجه نخواهیم شد و کار نصب کارتخوانها ظرف چند روز انجام می شود.

این مسوول صنفی اضافه کرد: تمامی واحدهای نانوایی استان به دستگاه های کارتخوان سابق مجهز هستند ولی کارتخوان های جدید برای اجرای طرح ساماندهی یارانه ها نصب خواهند شد.

وی افزود: این طرح به صورت آزمایشی در استان زنجان آغاز شده و هزار واحد نانوایی در آن استان به این کارتخوان ها تجهیز شده اند که حدود ۵۰ تا ۶۰ واحد با دستگاه جدید در حال عرضه نان به مردم هستند.

این مسوول صنفی افزود: در قزوین نیز به عنوان دومین استان اجرای طرح هوشمندسازی یارانه نان، بعد از تجهیز واحدهای نانوایی به سامانه هوشمند فروش شاهد اجرای طرح خواهیم بود.

بهرامی گفت: با اجرای این طرح، تعداد و نوع نان های فروخته شده مشخص می شود و اجرای آن به نفع استان و مردم خواهد بود.

براساس طرح آزمایشی هوشمندسازی یارانه نان، دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروش نان به نانوایی یارانه پرداخت می کند.

در این طرح، قیمت نان برای مردم تغییر نمی‌کند و در هنگام پرداخت پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد.

یکهزار و ۷۳۰ واحد نانوایی در سطح استان فعالیت دارند که ۷۴۵ واحد آن در شهرستان قزوین، اقبالیه محمودآباد، بخش مرکزی، الموت و طارم دایر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان