باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟


باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

مشاورین ازدواج می‌گویند: هر چیزی را که در اینترنت درباره‌ی ازدواج می‌خوانید، فوراً باور نکنید! به همین دلیل، ما در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا باور‌های اشتباه درباره ازدواج را فقط از دیدگاه تخصصی مشاورین برایتان توضیح دهیم.

به احتمال زیاد، یک سرچ ساده در اینترنت شما را به این‌جا کشانده است. حتی شاید قبل از این، مقاله‌های دیگری را نیز با عنوان باورهای اشتباه درباره ازدواج خوانده باشید. با این حال، ما این‌جا نیستیم که به شما نصیحت‌های زرد کنیم و مثلاً بگوییم «هیچ وقت عصبانی به رختخواب نرو!».
اتفاقاً برعکس، ما به شما توصیه می‌کنیم که احتمالاً بهتر است ادامه‌ی بحث با همسرتان را به صبح موکول کنید؛ به این امید که عصبانیت شما تا آن موقع اندکی کم شده باشد. این مقاله را بخوانید تا با سایر باورهای غلط درباره ازدواج آشنا شوید.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: آمادگی های قبل از ازدواج، این ویژگی ‌ها را دارید؟

در این مقاله می‌خوانید:

باورهای اشتباه درباره ازدواج اثرات باورهای اشتباه درباره ازدواج

باورهای اشتباه درباره ازدواج

بیایید با رایج‌ترین باورهای نادرست درباره ازدواج آشنا شویم:

۱- عشق تنها لازمه‌ی ازدواج است!

بله، همه‌ی ما به عشق نیاز داریم، اما جدا از چیزهایی که آهنگ‌های پاپ و فیلم‌های عاشقانه به ما یاد داده‌اند، یک ازدواج سالم به چیزی بیشتر از عشق برای شکوفا شدن نیازمند است. درواقع، شما برای ازدواج علاوه بر عشق، نیازمند موارد زیر نیز هستید:

احترام تفاهم مهارت‌های ارتباطی خوب فروتنی امنیت کشش و جاذبه مقبولیت تلاش و کوشش

و تازه، تمام این‌ها فقط بخشی از نیازمندی‌های ازدواج هستند.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: حریم خصوصی بعد از ازدواج، کدام رازها را بگوییم؟

۲- مشکلات زناشویی شما با بچه دار شدن برطرف می‌شود!

معمولاً بچه‌ها فقط آن چیزی را که در رابطه‌ی فعلی شما وجود دارد، تشدید می‌کنند.

این یکی از رایج‌ترین باورهای اشتباه درباره ازدواج است که متاسفانه هنوز هم بسیاری از افراد به آن باور دارند. اغلب اوقات زوج‌هایی که دارای مشکلات زناشویی هستند، از سمت اطرافیان خود به این سمت هدایت می‌شوند که بچه‌ دار شدن، آن‌ها را به هم نزدیک می‌کند!
در صورتی که معمولاً بچه‌ها فقط آن چیزی را که در رابطه‌ی فعلی شما وجود دارد، تشدید می‌کنند. این بدان معناست که اگر رابطه‌ی زناشویی خوبی داشته باشید، با بچه دار شدن رابطه‌ی شما بهتر می‌شود و اگر رابطه‌ی زناشویی بدی داشته باشید، بچه دار شدن تنها اوضاع را بدتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: مشاوره ازدواج درمانی، راهکاری برای مشکلات زناشویی

در کل، بچه دار شدن به استرس موجود در رابطه اضافه می‌کند؛ مگر این‌که مسئولیت‌های مراقبت از بچه بین زوجین تقسیم شود و یک مشارکت سالم شکل بگیرد. در غیر این صورت، بچه دار شدن تبدیل به ریشه‌ی پرورش رنجش و اختلاف می‌شود.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: راز ازدواج موفق چیست؟

۳- هیچوفت با عصبانیت به رختخواب نروید!

حل کردن مشکلات جدی گاهی اوقات هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد.

این توصیه‌ای بسیار احمقانه است. هر کسی که این باور را در ذهن شما انداخته است، به نظر می‌رسد از نحوه‌ی حل کردن مشکلات هیچ اطلاعی ندارد و نمی‌داند که مشکلات بین زوجین (مشکلات واقعی و اساسی) در عرض چند ساعت حل نمی‌شود!
حل کردن مشکلات جدی گاهی اوقات هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول می‌کشد. پس نمی‌توانید انتظار داشته باشید که همه‌ی آن‌ها یک شبه ناپدید شوند. اما کاملاً حق دارید این انتظار را داشته باشید که همسر شما نسبت به مشکلاتی که برای شما یا ازدواج‌تان به بار آورده، مسئولیت پذیر باشد و برای حل کردن آن‌ها تلاش کند.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: ازدواج ۱۱ هزار کودک کمتر از ۱۵ سال، کودکی گم شده!

۴- افرادی که با هم خیلی فرق دارند، همدیگر را جذب می‌کنند و یک رابطه‌ی قوی می‌سازند!

یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره ازدواج این است که افراد متفاوت صرفاً ازدواج بهتری دارند. اگرچه درست است که این افراد در ابتدا ممکن است جذب تفاوت‌های همدیگر شوند، اما در درازمدت این هیجان اولیه از بین می‌رود و به جای آن، اختلاف و درگیری به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید: آمار کودک همسری در ایران، ارتباط آن با وام ازدواج

این اختلاف‌ها باعث می‌شوند احساس کنید به همسرتان تعلق ندارید، تفاهمی بین شما نیست و ازدواج‌تان از ابتدا اشتباه بوده است. اما اگر به اندازه‌ی کافی تلاش کنید، می‌توانید تمام این گزاره‌ها را شکست دهید و یک رابطه‌ی زناشویی خوب داشته باشید.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: اولین سال ازدواج چرا مهم است؟

۵- همسرتان باید شما را کامل کند و پاسخگوی تمام نیازهایتان نیز باشد!

نیازهایتان را محترمانه و بالغانه با همسر خود در میان بگذارید.

یکی دیگر از باورهای اشتباه درباره ازدواج این است که بعضی از افراد انتظار دارند همسرشان از تمام نیازها و خواسته‌هایشان باخبر باشد و تک تک آن‌ها را برطرف کند.
این کاملاً غیرممکن است. هیچ کسی نمی‌تواند با ذهن‌خوانی از تمام خواسته‌های شما باخبر باشد و بعد، مثل چراغ جادو تک تک آن‌ها را برآورده کند! در واقع، بهتر است قبل از ازدواج کردن یاد بگیرید که شما باید بعضی از نیازهایتان را خودتان برآورده کنید و سایر آن‌ها را محترمانه و بالغانه با همسر خود در میان بگذارید.

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: ازدواج در دوران کرونا، پیوندهای جدید امن است؟

۶- عشق یک انتخاب نیست، یک احساس است!

بله، این فوق‌العاده است که احساس کنید یکی را دوست دارید و او هم شما را دوست دارد، اما عشق خالصانه با رفتار و اعمال نشان داده می‌شود. عشق یک انتخاب است، زیرا شما باید انتخاب کنید که بافکر باشید و احساس خود را در رفتارتان نشان دهید. در واقع، احساس نتیجه‌ی عمل است. پس اگر می‌خواهیم عشق را احساس کنیم، باید دوست داشتنی باشیم!

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: آزمایش قبل از ازدواج، اچ پی وی را مشخص می‌کند؟

اثرات باورهای اشتباه درباره ازدواج

باورهای اشتباه درباره ازدواج می‌توانند اثرات مخربی داشته باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

ازدواج با فرد نامناسب طلاق عاطفی یا رسمی تشدید اختلاف در روابط زناشویی ناتوانی در حل مشکلات ازدواج از راه درست

باور‌های اشتباه درباره ازدواج کدام‌هاست؟

بیشتر بخوانید: مشاوره ژنتیک ازدواج، راهی که حتماً باید بروید

جمع‌بندی

باورهای اشتباه درباره ازدواج زیادند و متاسفانه از دهان به دهان می‌چرخند و گاهی اوقات، واقعاً روی روابط افراد تاثیر می‌گذارند. این باورهای اشتباه می‌توانند باعث یک انتخاب اشتباه شوند. ممکن است کاری کنند شما با یک آدم نادرست ازدواج کنید یا حتی کاری کنند که از یک آدم درست جدا شوید. به همین دلیل، باورهای ما درباره‌ی ازدواج مهم هستند و باید درست و حسابی و بر پایه‌ی حقیقت باشند.

به کلینیک نی نی بان هم سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته