کارشناسی قیمت خودرو و جزئیات آن


کارشناسی قیمت خودرو و جزئیات آن

یکی از مهم‌ترین اقدامات در بحث‌های مربوط به خرید و فروش خودرو به خصوص خودروهای دست دوم، کارشناسی قیمت خودرو می‌باشد. در هنگام کارشناسی، خودرو از جنبه‌های مختلف مانند بدنه، موتور، سلامت فنی و ظاهری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا میزان سلامتی ان تعیین شود. هم چنین در این کارشناسی، معایب و نواقص خودرو هم مشخص شده و قیمت نهایی ان بر اساس میزان سلامتی آن...

یکی از مهم‌ترین اقدامات در بحث‌های مربوط به خرید و فروش خودرو به خصوص خودروهای دست دوم، کارشناسی قیمت خودرو می‌باشد. در هنگام کارشناسی، خودرو از جنبه‌های مختلف مانند بدنه، موتور، سلامت فنی و ظاهری مورد بررسی قرار می‌گیرد تا میزان سلامتی ان تعیین شود. هم چنین در این کارشناسی، معایب و نواقص خودرو هم مشخص شده و قیمت نهایی ان بر اساس میزان سلامتی آن تعیین می‌گردد. کارشناسی قیمت خودرو به طور معمول در مراکز تخصصی این کار انجام می‌گیرد که از ابزارآلات و تجهیزات مناسب جهت این امر برخوردار هستند. البته در سال‌های اخیر امکاناتی فراهم شده است که این امر به صورت آنلاین هم انجام می‌گیرد. اگر چه دقت کارشناسی آنلاین به کارشناسی حضوری نمی‌رسد، اما تا حد زیادی می‌تواند به تعیین قیمت تقریبی اتوموبیل شما کمک کند. در ادامه به بیان فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در کارشناسی قیمت خودرو و هم چنین کارشناسی آنلاین خواهیم پرداخت.

کارشناسی خودرو چگونه انجام می‌گردد؟

قبل از این که به بیان فاکتورهای مهم در کارشناسی قیمت خودرو از جمله رنگ بدنه، تشخیص ماشین چپی و … بپردازیم، نحوه انجام این کار را بیان خواهیم کرد. همان گونه که اشاره کردیم، در حال حاضر کارشناسی خودرو هم به صورت حضوری و هم به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می‌شود. کارشناسی حضوری از اعتبار بالاتری برخوردار است و به طور معمول افرادی که قصد انجام معامله خودرو را دارند، نسبت به انجام کارشناسی حضوری اقدام می‌کنند. برای این کار ماشین را به مراکز مخصوص کارشناسی انتقال می‌دهند یا این که کارشناسان مرکز به محل مورد نظر می‌آیند. این کارشناسان هم با استفاده از تجربه خود و هم با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، ماشین مورد نظر را از جنبه های گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهند. در صورت وجود هر گونه عیب یا نقص در بخش‌های مختلف خودرو آن را به اطلاع طرفین می‌رسانند. سرانجام بسته به میزان سالم بودن خودرو، قیمت آن تعیین می‌شود.

کارشناسی قیمت خودرو و جزئیات آن

کارشناسی قیمت خودرو آنلاین

در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی، خدمات آنلاین و اینترنتی روز به روز در حال گسترش هستند. این خدمات در حوزه خودرو هم وجود دارند که یکی از آن‌ها همین کارشناسی قیمت خودرو به صورتی آنلاین است. سایت‌های زیادی این کار را انجام می‌دهند که البته از نظر اعتبار با هم تفاوت دارند. به طور معمول، برای کارشناسی خودرو به صورت آنلاین از اطلاعات آن استفاده می‌شود. یعنی با استفاده از اطلاعاتی که خود افراد در مورد نوع، مدل و سلامتی بخش‌های مختلف خودرو بیان می‌کنند، کیفیت و در نتیجه قیمت آن سنجیده می‌شود. کارشناسی‌های آنلاین معمولا خیلی دقیق نیستند، چرا که ممکن است حتی خود صاحب ماشین هم از برخی ایرادات آن خبر نداشته باشد. در حالی که تجهیزات پیشرفته در مراکز کارشناسی خودرو این ایرادات را به راحتی تشخیص می‌دهند. کارشناسی قیمت خودرو به صورت آنلاین، برای به دست اوردن قیمت تقریبی خودرو مناسب است.

چه فاکتورهایی در کارشناسی قیمت خودرو مهم هستند؟

در کارشناسی قیمت خودرو چندین فاکتور مورد بررسی قرار می‌گیرد که برخی از آن‌ها ظاهری بوده و برخی از آن‌ها نیز به درون خودرو برمی‌گردند. تعداد این فاکتورها می‌تواند بسیار زیاد باشد و این که چند مورد از آن‌ها بررسی شود، بستگی به دقت کارشناسان مربوطه دارد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین این فاکتورها را برای شما بیان می‌کنیم.

مدل خودرو

این مورد یکی از مهم‌ترین فاکتورها در تعیین قیمت انواع خودروها می‌باشد. چرا که مدل خودرو نشان از سن و سال و طول عمر خودرو دارد. هر چه مدل خودرو بالاتر باشد، قیمت بیش‌تری هم برای آن در نظر گرفته می‌شود که برعکس آن هم صادق است.

کارکرد اتوموبیل

کارکرد اتومبیل‌ها هم فاکتور دیگری است که در کارشناسی قیمت خودرو بسیار تاثیرگذار است. این مورد با استفاده از کیلومتر شمار ماشین مورد بررسی قرار می‌گیرد. در برخی موارد ممکن است یک ماشین مدل پایین‌تری ار دیگری داشته باشد، اما کارکرد آن هم بسیار کم‌تر باشد که این مورد هم بر قیمت تاثیر می‌گذارد.

کارشناسی قیمت خودرو و جزئیات آن

تصادف و رنگ شدگی

تصادفی بودن ماشین یکی از فاکتورهایی است که باعث کاهش قیمت ان می‌شود. هر چه شدت تصادف انجام گرفته الاتر باشد، در نتیجه آسیب هم بیش‌تر بوده و قیمت به میزان بیش‌تری کاهش می‌یابد. رنگ شدگی هم کاهش قیمت خودرو را در پی دارد. هر چه میزان رنگ خوردگی خودرو بیش‌تر باشد، کاهش قیمت بیش‌تری را هم در پی خواهد داشت.

وضعیت موتور و سلامتی فنی

این مورد هم از با اهمیت‌ترین موارد در کارشناسی قیمت خودرو است. در صورتی که موتور ماشین آسیب دیده یا این که خودرو از لحاظ فنی دچار ایراد باشد، از قیمت ان کاسته خواهد شد. میزان این کاهش قیمت به میزان آسیب دیدگی موتوری و فنی ماشین بستگی دارد.

وضعیت ظاهری داخل و خارج خودرو

شیک بودن یا به اصطلاح تمیز بودن خودرو از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که می‌تواند حتی ایرادات دیگر آن را هم پوشش دهد. ماشین‌های کارکرده با ظاهر مناسب قیمت مناسب‌تری خواهند داشت.

کارشناسی قیمت خودرو و جزئیات آن

وضعیت تخفیف بیمه و مهلت آن

بیمه هم از جمله فاکتورهایی است که در کشور ما به تخفیف داشتن و مدت زمان پایان ان بسیار توجه می‌شود. چرا که در پایان مهلت بیمه باید به سرعت آن را تمدید نمود. این هزینه هم هزینه‌ای تقریبا ملموس است که البته برای ماشین‌های مختلف مقدار ان متفاوت است.

آپشن‌های ماشین

از دیگر موارد تاثیرگذار در بحث کارشناسی قیمت خودرو می‌توان به آپشن‌های خودرو اشاره نمود. این آپشن‌ها ممکن است از ابتدا بر روی ماشین قرار داشته یا در ادامه توسط صاحب خودرو اضافه شده باشند. به هر حال، هر چه آپشن‌ها بیش‌تر باشدریال قیمت خودرو نیز بالاتر خواهد بود.

سوالات متداول در مورد کارشناسی قیمت خودرو

کارشناسی قیمت خودرو چگونه انجام می‌گیرد؟

در کارشناسی خودرو با استفاده از تجهیزات مناسب به بررسی خودرو و مشخص کردن ایرادات و نواقص آن پرداختهخ می‌شود. در نهایت با توجه به سلامت خودرو، قیمت آن تعیین می‌گردد.

کارشناسی قیمت خودرو به چه شکل‌هایی انجام می‌گیرد؟

کارشناسی خودرو به صورت حضوری در مراکز کارشناسی یا با اعزام کارشناسان به محل خودرو انجام می‌گیرد. در حال حاضر امکان کارشناسی آنلاین خودرو هم فراهم شده است که البته دقت کم‌تری دارد.

چه فاکتورهایی بر کارشناسی خودرو اثرگذارند؟

فاکتورهایی زیادی از جمله مدل خودرو، سلامتی فنی و موتوری، آپشن‌ها، مهلت بیمه، کارکرد اتوموبیل و رنگ شدگی در کارشناسی قیمت خودرو دارای اهیمت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید