زمان اجرا طرح کالابرگ در کشور مشخص شد


زمان اجرا طرح کالابرگ در کشور مشخص شد

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از اجرایی شدن طرح کالا برگ الکترونیک در ماه آینده خبر داد. نوشته زمان اجرا طرح کالابرگ در کشور مشخص شد (https://tejaratnews.com/%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%ad-%da%a9%d8%a7%d9%84%d8%a7%d8%a8%d8%b1%da%af) اولین بار در تجارت‌نیوز (https://tejaratnews.com)...

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح اجرا شدن کالابرگ الکترونیک در کدام مناطق کشور اجرا می‌شود؟

به نقل از تسنیم، حجت براتعلی مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران در گفتگو با تسنیم درباره دو طرح فروش نان گفت: طرح هوشمندی سازی یارانه نان در استان زنجان در حال انجام و آسیب شناسی است و اگر مشکل مهمی نداشته باشد در سطح کشور قابلیت اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح فروش کیلویی نان نیز برای جلوگیری از کم فروشی نان طرح موضوع شده است که طرح موثری نیز به حساب می‌آید.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین در پاسخ به اینکه چه زمانی کالا برگ الکترونیک در کشور اجرا می‌شود، گفت: طرح مردمی سازی یارانه‌ها دو مرحله دارد که در فاز اول در حال اجرا است.

او افزود: مقادیری پول به حساب بانکی خانوار واریز می‌شود؛ حداکثر زمانی که برای این فاز در نظر گرفته شده دو ماه است.

زیرساخت‌های نصب کارتخوان اندروید است

وی تصریح کرد: فاز دوم این طرح به صورت خرید الکترونیک به صورت کالا برگ است؛ یعنی با کالابرگ افراد تنها می‌تواند کالاهای اساسی (نان، مرغ، تخم مرغ، لبنیات و روغن) را خریداری کند که یارانه آنها اصلاح شده است.

براتعلی گفت: بر این اساس افراد هنگام خرید مبلغ کالا را به قیمت قبل (یارانه‌ای) خریداری می‌کند و مابقی آن را دولت به حساب فروشنده پرداخت می‌کند یا اینکه مبالغ به کارت‌های بانکی افراد واریز می‌شود اما از آن تنها می‌توان کالاهای یاد شده را خریداری کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا زیرساخت‌های نصب کارتخوان‌های متصل به طرح هدفمندی یارانه آماده شده است یا خیر، اظهار کرد: زیرساخت‌های اجرای این طرح، دستگاه‌های پوزی است که بر پایه سیستم اندورید کار می‌کنند که در واحدهای نانوایی زنجان در حال نصب است و به مرور در کل کشور این زیرساخت ایجاد می‌شود.

مدیرکل توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: از ماه آینده کالا برگ الکترونیک در کل کشور به مرحله اجرایی می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل فوق العاده خاص پریناز ایزدیار برای عید+ عکس