گواهی استاندارد ایمنی سمند و تیبا، لغو شد؛ آیا نقص کیسه هوا جدی است؟


گواهی استاندارد ایمنی سمند و تیبا، لغو شد؛ آیا نقص کیسه هوا جدی است؟

امروز مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد که سمند، تیبا 1 و تیبا 2 به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند. ظاهرا نقص در عملکرد کیسه هوا که صدمات دلخراش طی ماه‌های … The post گواهی استاندارد ایمنی سمند و تیبا، لغو شد؛ آیا...

امروز مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی استاندارد ایران در صفحه شخصی توئیتر خود اعلام کرد که سمند، تیبا ۱ و تیبا ۲ به دلیل عیوب پرتکرار ایمنی عملکرد از سوی دفتر تخصصی صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران از فهرست تمدید اعتبار حذف شدند.

گواهی استاندارد ایمنی سمند و تیبا، لغو شد؛ آیا نقص کیسه هوا جدی است؟

ظاهرا نقص در عملکرد کیسه هوا که صدمات دلخراش طی ماه‌های اخیر به دنبال داشت، دلیل واکنش سازمان استاندارد است. بنابر گزارش پلس راهور، تصادف زنجیره‌ای شکل گرفته در محور مواصلاتی بهبهان – رامهرمز مورخ ۲۰ دی‌ماه سال ۱۴۰۰، تعداد ۵۹ خودرو دچار حادثه شدند اما کیسه هوا برای هیچ‌کدام عمل نکرد؛ درحالی‌که ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۴۱ نفر مصدوم شدند از سویی دیگر، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت ادعا کرد، در هیچ یک از خودروهای حادثه‌ی بهبهان- رامهرمز، مشکل کیسه هوا نبوده است.

پیش از این رئیس سازمان استاندارد در گفت‌‌وگو با خبرگزاری فارس به رویکرد تحولی سازمان استاندارد در بحث خودرو که از دی ماه سال قبل کلید خورد اشاره کرده و گفته بود‌:

در نخستین گام، سعی کرده‌ایم دستورالعمل‌های نظارتی را تصحیح کنیم و شرکت‌ها و آزمایشگاه‌های همکار استاندارد طبق آن اقدام کنند از طرفی رابطه میان خودروسازان و ناظران کیفی را قطع کردیم تا مفسده‌ ایجاد نشود‌، در همین رویکرد ، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای خودروسازان که دو ساله بود به یک ماه کاهش یافته تا پیوسته مورد رصد قرار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی