ماجرای قرارداد آژانس های مسافرتی با مکان های تفریحی


 ماجرای قرارداد آژانس های مسافرتی با مکان های تفریحی

سفر همیشه اوقاتی جذاب و هیجان انگیز برای افراد می‌باشد.مسافران انتظار دارند که تورها بهترین خدمات را برای آن‌ها ارائه کنند، ولی مدت زمانیست که تورها توسط لیدرهایشان با مراکزی قرارداد می‌بندد و گردشگران را تنها به آن مکان ها می‌برند که به مذاق مسافران زیاد خوش نمی‌آید.

راهنمایان گردشگری تنها یک تاریخگو یا مکان شناس نیستند. آنها وظایف بیشتری را بر عهده دارند .تورلیدرها راه بلدهایی هستند که بارها مکان مورد نیاز را تجسس کردند و تمامی مراکز رفاهی ، رستوران ها و مکان های گردشگری یک شهر را آشنا هستند و مسافران را بسته به تجربه و قراردادهایی که با مراکز رفاهی دارند جا‌ به‌ جا می کنند.

محمد حسین یزدانی رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران در پاسخ به این سوال که چرا قیمت تورها در نوسان است به گسترش نیوز می گوید: دو نوع تور وجود دارد؛ یک تور قیمت آن مشخص است و دیگری قیمتشان مشخص نیست و قیمت آن به طور غیر منطقی ارزان است. وقتی هزینه یک تور به صورت غیر منطقی پایین است یعنی قیمتی که برای خدماتش دارد هزینه می‌کند خارج از عرف و ارزان است باید به این مسئله توجه کرد که یک جای موضوع ایراد دارد.

وی ادامه داد: بعضی تورها یک قیمتی را برای مسافران اعلام می‌کنند که قیمت تمام شده نیست و در پایان یا هنگام سفر هزینه هایی را به مسافر اضافه می‌کنند. به طور مثال در سفر عراق هزینه را از مسافر می‌گیرند ولی در فرودگاه نجف مسافر باید خودش هزینه ۲۵ دلاری ورود به این کشور را بپردازد و یا بعضی از شهر‌‌ها دارای مالیات شهری می‌باشند؛ هتل ها با نرخ مصوب خود، این مالیات ها را هم حساب می کند و از مسافر هزینه آن را می‌گیرند که از قیمتی که تور اعلام کرده و گرفته است بیشتر است که در انتهای سفر کام مسافران را تلخ می‌کند.

 ماجرای قرارداد آژانس های مسافرتی با مکان های تفریحی

آژانس های مسافرتی هم از توبره می خورند هم از اخور

یک واقعیت که در اکثر شغل‌ها وجود دارد این است که وقتی مشتری را به یک مرکزی می‌برند و آن جا را معرفی می‌کنند یک حق کمیسیون به عنوان بازاریابی از مرکز دریافت می‌کنند. یزدانی در این رابطه گفت: بعضی مواقع پیش می‌آید که راهنماها یک مرکزی را پروموت می‌کنند و می‌گویند می‌توانید از این مرکز نیازهای خرید خود را فراهم کنید البته این نیست که فقط همان جا را ببرند ، شما حق انتخاب دارید و می توانید از همان جا که علاقه دارید خرید کنید.

او ادامه می دهد: این کار توسط لیدرها انجام نمی‌شود آژانس های مسافرتی برای جبران کسری خود به این کار می‌پردازند . تورها قرارداد میبندند و لیدرها موظف به انجام آن‌ها هستند. آن‌ها تورها را ارزان حساب می‌کنند و از جای دیگر مجبور به کسب درآمد هستند . مثلا در تورهای ترکیه کسی ترانسفر مسافر انجام نمی‌دهد در این صورت باعث می‌شود که آژانس های مسافرتی با یک سری مکان های تفریحی، رستوران ها و مراکز خرید قرارداد ببندند و راهنماها باید مسافران را به آن مکان‌ها ببرند . اگر مسافر خریدی از این مراکز داشته باشد به آژانس‌های مسافرتی که مجری این تور هستند و از طریق راهنما گردشگر را به آن مرکز برده است یک مبلغی را به عنوان بازاریابی پرداخت می‌کنند. این در صورتی اتفاق می‌افتد که تور خارج از قیمت عادی فروخته می شود که با انجام این قراردادها خسارت خود را جبران می‌کنند. راهنمایان هم در اختیار آژانس های مسافرتی هستند و باید کارهایی که بر عهدشان می باشد را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس