بارش باران و استقرار هوای خنک در اردبیل تا جمعه/ هشدار نارنجی شماره 17


بارش باران و استقرار هوای خنک در اردبیل تا جمعه/ هشدار نارنجی شماره 17

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی اردبیل از تداوم بارش‌ باران بصورت متناوب و با شدت و ضعف توام با هوای خنک بهاری و وزش باد خزری تا روز جمعه در بیشتر مناطق این استان خبر می‌دهد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ، بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، وضعیت جوی استان اردبیل سامانه جوی ناپایدار تا حوالی عصر پنجشنبه در سطح منطقه فعال بوده و در این مدت شاهد آسمان ابری گاهی مه‌آلود و در برخی مناطق با بارش باران بویژه در مناطق شمالی استان و نوار شرقی استان منتهی به استان گیلان خواهیم بود.

براساس این گزارش با توجه به نفوذ جریانات شمالی که با رطوبت خزری همراه است، ضمن وزش بادهای شرقی تا شمالی دمای هوا همچنان خنک بوده و از روز جمعه روند افزایش دما در منطقه پیش‌بینی می‌شود.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

هواشناسی اردبیل برای این مدت هشدار نارنجی شماره ۱۷ صادر کرده است.

در این شرایط احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها،آب‌گرفتگی معابر، صاعقه و برق گرفتگی، احتمال وقوع تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد شدید موقتی و خیزش گردوخاک، شکستن درختان و احتمال آسیب به سازه‌های سست وجود دارد.

در این سطح از هشدار، خودداری از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها، امتناع از کوهنوردی و عدم چرای دام در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب، تحکیم سازه‌های موقت و سست و عدم عبور از جاده‌های آب‌گرفته توصیه می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...