عشایر خراسان شمالی برای ثبت نام تسهیلات دامدار کارت تعجیل کنند 


عشایر خراسان شمالی برای ثبت نام تسهیلات دامدار کارت تعجیل کنند 

بجنورد- ایرنا- رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: ثبت نام از عشایر برای پرداخت تسهیلات دامدار کارت با نرخ ارزان در حال انجام است و انتظار می رود این دامداران در این زمینه تعجیل کنند. 

مهدی خانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات به دامداران و عشایر پرداخت می شود و اعتبارات این تسهیلات به صورت سراسری و گلوبال منظور شده است از این رو محدودیتی برای استان ها در این زمینه لحاظ نشده است.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: دامدار به ازای هر راس دام سبک ۳۹۰ هزار تومان تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد دریافت می کند و سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان حدود ۵۰ نفر از عشایر دامدار کارت دریافت کرده و از مزایای آن بهره مند شدند، سهم استان در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات با دامدار کارت، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که یک میلیارد و ۲۴۷ میلیون تومان از این رقم جذب شد.

وی گفت: با رایزنی و هماهنگی های انجام شده با بانک کشاورزی استان، قرار است پرداخت این تسهیلات بدون لحاظ کردن دیرکرد بانکی انجام شود و شرایط برای این دامداران تسهیل شود.

رییس اداره بهسازی و بودجه اداره‌کل امور عشایر خراسان شمالی گفت: پرداخت این تسهیلات فرصتی برای تامین نقدینگی عشایر و کمک به تامین نهاده های دامی مورد نیاز این تولیدکنندگان است.

عشایر خراسان شمالی ۷۰۰ هزار راس دام در اختیار دارند و با تولید ۲۵ درصد گوشت استان، هشت درصد گوشت قرمز عشایر کشور را تولید می کنند و سرانه دام آنان بیش از میانگین کشوری است و به طور میانگین هر خانوار عشایر این استان ۱۸۰ راس دام سبک دارد که این سرانه در کشور ۱۳۰ راس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی