اعضای کمیسیون انرژی مجلس از سایت نفتی سروستان و سعادت‌آباد فارس بازدید کردند


اعضای کمیسیون انرژی مجلس از سایت نفتی سروستان و سعادت‌آباد فارس بازدید کردند

شیراز- ایرنا- رئیس و جمعی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس در جریان بازدید میدانی از شهرستان‌های استان فارس از سایت نفتی سروستان و سعادت آباد و شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی بازدید کردند.

دفتر نماینده مردم سروستان،‌کوار و خرامه در مطلب ارسالی روز پنجشنبه در این باره نوشت: فریدون حسنوند رئیس به همراه جمعی از اعضای کمیسیون انرژی عصر چهارشنبه چهارم خردادماه با هدف انجام نظارت میدانی از طرح‌های بخش‌های انرژی و آب به شهرستان‌های استان فارس سفر کردند.
بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون انرژی مجلس در ابتدای نظارت میدانی خود از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس و منطقه عملیاتی سروستان و سعادت آباد بازدید کردند. این مجموعه اسفند ۹۱ افتتاح شده و روزانه حدود ۶ هزار بشکه نفت تولید می‌کند. نفت سروستان و سعادت آباد به دلیل API بالا نفت سبک محسوب می‌شود و جزو نفت‌های مرغوب است. تعداد چاه‌های موجود در منطقه ۱۶ حلقه است که در حال حاضر ۱۴ حلقه از آنها در حال تولید نفت هستند.

بر اساس این گزارش فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ابتدای این جلسه از مهمان‌نوازی مردم این منطقه، همچنین مسئولان استان فارس به ویژه معاون عمرانی استاندار، فرماندار، مسئولان محلی، اعضای شورای تأمین استان و همچنین وزرای نفت و نیرو که تعدادی از مدیران این وزارتخانه را جهت همراهی با کمیسیون انرژی مأمور کردند، تشکر و قدردانی کرد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف از نظارت‌های میدانی بازدید فنی و تخصصی از پروژه‌های در حال اجرا در کشور است، افزود: بعد از هر بازدید میدانی در وزارتخانه‌های مختلف با حضور بالاترین رده‌ها جلساتی برای پیگیری مصوبات مربوط به این نظارت‌های میدانی برگزار می‌شود؛ همچنین کمیسیون انرژی مجلس با دعوت از مسئولان ذیربط موضوعاتی را که در بازدیدها منعکس شده را پیگیری می‌کند. بخشی از این مشکلات را می‌توان در جریان قانونگذاری یعنی تصویب قانون بودجه و برنامه توسعه رفع کرد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های این منطقه ادامه داد: باید دولت و مجلس به این ظرفیت کمک کنند تا مدیران این مجموعه بتوانند برنامه‌های خود را محقق کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت توجه به مسئولیت‌های اجتماعی به جلسه کمیسیون انرژی با وزیر نفت یادآور شد: جلسه‌ای با وزیر نفت دو هفته پیش در این زمینه داشتیم؛ هر جا که نفت باشد مردم توقع دارند موضوعات مربوط به آب، برق، بهداشت، بیمارستان، مدرسه، مسجد و دیگر نیازهای منطقه‌ای تأمین شود. طی صحبتی که با وزیر نفت داشتم تاکید شد که مدیران این وزارتخانه باید با مردم تعامل منطقی در این زمینه داشته باشند.
حسنوند افزود: در بحث اشتغال و مسئولیت اجتماعی می‌توان بخشی از مشکل را از طریق تعامل مدیران منطقه‌ای و وزارتخانه حل کرد.

حسین حسین زاده نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس نیز در این جلسه با بیان اینکه شرکت نفت مناطق مرکزی دومین شرکت تولیدکننده گاز است، افزود: مسئولان شرکت نفت مناطق مرکزی و زاگرس جنوبی باید بیشتر تمرکز خود را بر روی توسعه و نگهداشت میدان، جمع آوری گازهای فلر و انجام مسئولیت‌های اجتماعی قرار دهند.
نماینده مردم لارستان و خنج و گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی افزود: شهرستان‌های سروستان و کوار، شهرستان‌های محرومی هستند و باید عایدی آنها از نفت این منطقه افزایش یابد.

رمضانعلی سنگدوینی عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس نیز در این جلسه گفت: باید مسئولیت‌های اجتماعی انجام شود؛ مردم نسبت به اجرای این مسئولیت‌ها امیدوار هستند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس تصریح کرد: باید علاوه بر اینکه باید به مجموعه‌های نفتی کمک کنیم این مجموعه‌ها نیز باید مسئولیت‌های اجتماعی خود را به درستی انجام دهند تا امیدواری در مردم ایجاد شود.

بر اساس این گزارش، محمدطلا مظلومی آبرزگه عضو کمیسیون انرژی در این نشست با بیان اینکه بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی متوجه وزارتخانه است، ادامه داد: این مجموعه پتانسیل و ظرفیت‌های مناسبی دارد و علاوه بر اینکه باید در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد وزارتخانه نیز باید به این امر مهم توجه کند.

همچنین مجید ناصری نژاد عضو دیگر کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه یکی از نگرانی‌هایی که ما در دولت قبلی با آن روبرو بودیم مربوط به روی زمین ماندن کارها به بهانه تحریم بود، افزود: ما معتقدیم با وجود تحریم‌ها می‌توان به امور مهمی مانند توسعه میادین و مهار گازها رسیدگی کرد که دولت باید تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گیرد.
نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید از نمایشگاه نفت و گاز یادآور شد: صنعتگران و فعالان این حوزه‌ها هنوز نگرانند چرا که معتقدند هنوز از ظرفیت آنها استفاده نشده که باید با اعتماد به توان داخل در ساخت ابزارآلات به رفع این نگرانی کمک کرد.

بر اساس این گزارش هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس هم با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت گاز فلر گفت: متأسفانه برخی مجموعه‌ها نسبت به پتانسیل این گاز بی‌توجه هستند که باید نسبت به توجه به این پتانسیل تجدیدنظر صورت گیرد.

عبدالعلی رحیمی مظفری نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه و عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید پروژه‌های معطل مانده تکمیل شود، گفت: در حال حاضر در این مجموعه‌ها مدیران فعالی مشغول به کار هستند که انتظار می‌رود از تمامی پتانسیل‌های موجود استفاده کنند.

این گزارش می‌افزاید فریدون حسنوند، احمد مرادی، حسین حسین‌زاده، عبدالعلی رحیمی مظفری‌، محمدطلا مظلومی آبرزگه، علیرضا ورناصری قندعلی، هادی بیگی‌نژاد، رمضانعلی سنگدوینی، سهراب گیلانی، پرویز محمدنژاد قاضی محله، کیوان مرادیان، سید موسی موسوی و مجید ناصری‌نژاد در این سفر حضور دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر