تامین مسکن از اساسی ترین وظایف کارگزاران نظام است


تامین مسکن از اساسی ترین وظایف کارگزاران نظام است

قزوین - ایرنا - نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین مسکن شهری و روستایی یکی از اساسی ترین وظایف کارگزاران نظام و در قانون اساسی نیز حق داشتن آن به عنوان یکی از حقوق بدیهی دولت و سایر مسوولان دستگاه های اجرایی یاد شده است.

به گزارش ایرنا، لطف الله سیاهکلی روز پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی وقتی توانایی به کارگیری و استفاده بهینه از امکانات خود را دارند باید با اجرای صحیح طرح ها، در راستای تحقق اهداف یاد شده اقدام تا باعث ایجاد امیدواری و نشاط در بین توده های مردم شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما ایجاد شغل و معیشت برای مردم است و قانون، ابزار مدیریت برای رسیدن به اهداف مورد نظر در هر دستگاه اجرایی می باشد، افزود: مدیران هوشمند و متعهد باید قوانینی که باعث دوری از هدف و تحقق حقوق حقه مردم می شود را تشخیص داده و با انعکاس آن به نمایندگان مجلس جهت اصلاح قانون مورد نظر در این راستا به طور عملی گام بردارند.

به گفته سیاهکلی، یکی از مقدمات اجرای عدالت در نظام اسلامی، آزادی است و اجرای عدالت در این نظام، هدف متعالی ما است پس تحقق قانون با اجرای مطلوب آن باید به عدالت ختم شود، در غیر این صورت مستلزم اصلاح قانون می گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در همین راستا، قانون شکنی تحت هیچ عنوانی راهگشا نبوده و از بستر قانونی مناسب، کارگزاران مربوطه به عنوان عامل اصلی اهداف مورد نظر نظام، همواره باید مطالبات جامعه را مورد توجه خود قرار دهند.

وی، حساب ۱۰۰ را یکی از یادگارهای بزرگ معمار کبیر انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با عملکرد مطلوب خود در محدوده مناطق محروم و روستاها ضمن زمینه سازی در ایجاد مهاجرت معکوس، باعث حس امیدو نشاط در بین آحاده جامعه مورد هدف خود باشد.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز اضافه کرد: این نهاد باید با حمایت و پشتیبانی های لازم زمینه را برای توسعه و گسترش اقدامات عمرانی در سطح مناطق محروم و روستایی استان و کشور فراهم آورد و خدمات حساب ۱۰۰ امام نیز بیش از پیش تببین شود.

در ادامه این دیدار، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با اشاره به درخواست های مردمی از این نهاد در خصوص افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به میزان ۲۰۰ میلیون تومان، خواستار پیگیری نمایندگان مجلس جهت تسریع در امر واگذاری آن به مردم شد.

اصغر گونجی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود، روند بهسازی مسکن روستایی دچار وقفه شده که امیدواریم با پیگیری های انجام شده، این مساله به زودی محقق شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین در خصوص افزایش سقف اعتبارات عمرانی در رابطه با بهسازی محیط روستاها، خواستار اقدام و پیگیری نمایندگان مجلس در این رابطه شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


موضع جدید عربستان در رابطه با توقف تجاوز اسرائیل