تامین زمین برای ساخت مدرسه و مسجد درقم نیازمند همکاری ارگانهاست


تامین زمین برای ساخت مدرسه و مسجد درقم نیازمند همکاری ارگانهاست

قم - ایرنا- رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مصوبه سال گذشته شورا مبنی بر تامین 400 مترمربع زمین برای مسجد و 2000 مترمربع برای مدرسه در تفکیک‌های جدید در مناطق قم گفت: تحقق موارد  فوق نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های خدماتی و شهرداری مناطق هدف است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم ،‌ روح الله امرالهی در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه ساز افزود:‌ محله بدون مرکز محله هویت نمی‌یابد و مسجد و مدرسه ارکان اصلی مرکز محله می باشد.

وی بر لزوم حمایت جدی از جهاد مدرسه سازی در شهر قم تاکید کرد.

راه اندازی چهار دفتر تسهیل‌گری در مناطق کم برخوردار قم

وی همچنین اظهار داشت: با همکاری شورای شهر ، شهرداری و بسیج چهار دفتر تسهیل‌گری در محله‌های دروازه ری، خاکفرج، امامزاده ابراهیم(ع) و بیت النور قم دایر خواهد شد.

وظایف دفترهای تسهیل‌گری این مهم است که مسائل و مشکلات را احصاء و مراجعات مردم را به سیستم‌های اداری جهت دریافت تسهیلات، وام اعتبارات و صدور پروانه‌ها انجام دهد، ضمن اینکه در حوزه خدمات و فرهنگی نیز خدماتی انجام می‌شود.

در حال حاضر سه دفتر تسهیل‌گری در شهر قائم، امین‌آباد و محله دروازه ری فعالیت می‌کنند.

چندی است که در بافت‌های فرسوده قم دفاتری با عنوان دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده‌ که عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه آن‌ها برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی مشوق‌ها، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات احتمالی آن‌ها در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌هاست.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی و بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهادها و دستگاه‌های حمایتی برای رفع مسائل و نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر محله، شناسایی خیرین و نهادهای علاقه‌مند به فعالیت در محله از دیگر خدمات دفاتر تسهیل‌گری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش