پیش‌بینی خرید گندم در روانسر بیش از 50 هزار تن است


پیش‌بینی خرید گندم در روانسر بیش از 50 هزار تن است

کرمانشاه - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان روانسر با بیان اینکه در سال زارعی جاری بیش از 27 هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته گفت: پیش‌بینی می‌شود 50 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تحویل مراکز خرید شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سیاوش کهزادی» روز پنجشنبه در جلسه کمیته برداشت محصول شهرستان روانسر افزود: امسال ۲۱ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به صورت دیم و ۶ هزار هکتار نیز به صورت آبی زیرکشت محصول استراتژیک گندم رفته است.

وی با بیان اینکه برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مشکل خاصی وجود ندارد، اظهار داشت: سه مرکز خرید گندم در نهرابی، کانی شریف و شهرک صنعتی در مجموع با ظرفیت ۸۰ هزار تن آماده شده تا گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه ۱۴۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر کار برداشت گندم از اراضی را انجام می‌دهند، اضافه کرد: خرید تضمینی گندم توسط دولت موجب جلوگیری از سودجویی برخی واسطه‌ها می‌شود.

کهزادی اظهار داشت: ۶ هزار و ۱۰۰ هکتار جو دیم و ۹۵۰ هکتار نیز جو آبی در این شهرستان کشت شده که پیش بینی می شود ۱۱ هزار تن محصول جو برداشت شود.

وی اضافه کرد: ۱۵۰ هکتار کلزا نیز کشت شده که پیش بینی تولید ما ۴۵۰ تن است.

فرماندار شهرستان روانسر نیز گفت: کشاورزی در روانسر یکی از محورهای توسعه اقتصادی است و برداشت گندم یک مساله اساسی و حیاتی است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

«سعدی مصطفی‌زاده» بر برنامه ریزی، همکاری، هماهنگی و نظارت دستگاه‌های متولی در برداشت و خرید محصولات کشاورزان بویژه گندم تاکید کرد و افزود: آتش زدن پس چرای مزارع ممنوع است و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

فرماندار روانسر با اشاره به اینکه تیغه زنی حریم جاده‌های ارتباطی این شهرستان به منظور جلوگیری از سرایت آتش آغاز شده، تاکید کرد: باید به خواسته کشاورزان به عنوان فعالان عرصه تولید توجه جدی داشته و برای رفع دغدغه‌های آنها تلاش کنیم.

روانسر با دارا بودن دشت‌های حاصلخیز حسن آباد، زالوآب، بدر و دولت آباد دارای بیش از ۶۲ هزار هکتار اراضی زراعی است.

این شهرستان با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»