پروژه تولید واکسن سالک در استان مرکزی به مرحله پایانی رسید


پروژه تولید واکسن سالک در استان مرکزی به مرحله پایانی رسید

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: پروژه تولید واکسن سالک برای اولین بار در کشور توسط دانشمندان موسسه تحقیقات سرم سازی رازی ایران در این استان به مرحله پایانی رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «فرزاد مخلص الائمه» روز پنجشنبه در کارگروه تخصصی امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی، افزود: تولید این واکسن توسط دانشمندان و محققان استان در دستور کار قرار گرفته که افتخار بزرگی برای سرزمین آفتاب محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: تولید این واکسن نقش مهمی در پیشگیری این بیماری دارد و همان‌طور که ایران توانست در تولید واکسن کرونا موفقیت کسب کند در تولید واکسن سالک نیز می تواند سرآمد باشد.

استاندار مرکزی با یادآوری اینکه ۳۵۰ میلیون نفر در جهان در معرض ابتلا به بیماری سالک قرار دارند، اظهار داشت: این بیماری در مناطقی شیوع پیدا می‌کند که بهداشت کمتر مورد توجه قرار دارد و انتقال آن با نیش پشه به انسان صورت می گیرد.

مخلص الائمه افزود: تا وارد شدن واکسن سالک به مجموعه درمان لازم است اقدامات پیشگیرانه مورد توجه متولیان بهداشت و درمان قرار گیرد.

وی اظهار داشت: این بیماری در برخی شهرهای استان شایع شده که ساوه یکی از این کانون‌ها است و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان اعتبارات چشمگیری برای ایجاد فاضلاب مهمانسرای شهید ناصری ساوه(محل زندگی مهاجرین افغانستانی) با هدف جلوگیری از بیماری‌ها به ویژه سالک در نظر گرفته است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه وزرات نیرو موظف است آب آشامیدنی سالم برای مشترکان تامین کند، اظهار داشت: مناطقی که در استان آب آشامیدنی سالم ندارند باید شناسایی و اصلاح شبکه آبرسانی در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: تامین فاضلاب روستایی منابع مالی زیادی لازم دارد و برای رفع مشکلات روستاهایی که آب آشامیدنی مناسب ندارند در سفر استانی پیشنهاد ایجاد شبکه فاضلاب مطرح خواهد شد.

وی اظهار داشت: محدودیت مالی باعث شده تا دهیاران در روستاها برای ارایه خدمات آب سالم همکاری مناسبی نداشته باشند اما در مجموع دهیاری‌های استان با استانداری و دستگاه های اجرایی همکاری رضایت بخشی دارند.

استان مرکزی در رشد جمعیت شرایط مناسبی ندارد

مخلص الائمه در ادامه افزود: استان مرکزی سومین یا چهارمین استانی است که روند جمعیتی آن با شیب تند کاهش یافته است.

وی اجرای قانون حمایت از خانواده را هدف اصلی برنامه قرارگاه جمعیتی استان عنوان کرد و گفت: جوانی جمعیت مبنای اصلی همه دستگاه‌های اجرایی قرار داشته باشد.

استاندار مرکزی گفت: روند کاهش جمعیت در بسیاری از کشورها به یک مسئله مهم تبدیل شده و در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش جمعیت در نظر گرفته شده است.

استاندار مرکزی گفت: باید از مقوله فرهنگ سازی در افزایش جمعیت استفاده شود و خانواده ها را به داشتن فرزند بیشتر ترغیب کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار