کاظمی‌پور: مسیر پیشرفت در والیبال بانوان مشخص شده/ روزهای بزرگی پیش‌روی والیبال زنان ماست


کاظمی‌پور: مسیر پیشرفت در والیبال بانوان مشخص شده/ روزهای بزرگی پیش‌روی والیبال زنان ماست

معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان مسیر پیشرفت در والیبال را مشخص شده دانست و گفت: والیبال نسبت به دیگر رشته‌ها مسیر پیشرفت مشخص‌تری دارد و باید حمایت‌های لازم را از رشته‌های تیمی و توپی به‌ویژه والیبال زنان داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مریم کاظمی‌پور با حضور در اردوی آماده‌سازی تیم‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان دختر کشور عنوان کرد: امروز به لطف برنامه های نظارتی رئیس جمهوری و در همراهی با معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بازدیدی از کمپ تیم ملی والیبال بانوان داشتیم که می تواند سرمنشا جریان و حمایت‌های ویژه‌ای برای ورزش بانوان شود تا در پی آن ان‌شاالله بخشی از مسیر بانوان در راستای موفقیت های ورزشی طی شود.

معاون توسعه ورزش بانوان افزود: با توجه به این‌که روزهای بزرگی پیش روی رشته والیبال است و یکی از این رویدادها رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی است، ضرورت را بر این دیدیم که با حضورمان در اردوها در راستای حمایت‌‌های روحی و معنوی‌ای که برعهده ماست، قدم برداریم و نقطه نظرات مسوولان کادر فنی را در این خصوص بشنویم تا اگر حمایت ویژه‌ای در خصوص مسائلی که پیرامون تیم ملی نیاز است، زودتر از موعد در وزارتخانه پیگیری شود و برای راهگشایی مسائل یار فدراسیون باشیم.
وی در خصوص پیگیری‌های اخیر وزارت ورزش در حوزه بانوان اظهار کرد: بحث حضور رشته‌های توپی در مسابقات کشورهای اسلامی یکی از مباحثی بود که تلاش کردیم اتفاق بیافتد و خوشبختانه برای رشته‌های بسکتبال و والیبال این امکان فراهم شد. همچنین در حوزه طبقه بندی حقوق حرفه‌ای ورزشکاران پیگیری‌هایی انجام دادیم تا دختران با پوشیدن پیراهن تیم ملی در خصوص حقوق مادی و معنوی خود امنیت خاطر بیشتری داشته باشند و با فراغ بال بیشتر با وجود مسئولیت‌های اجتماعی‌ای که دارند تمام توان خود را برای موفقیت‌های بیشتر ورزشی به کار گیرند.
کاظمی‌پور با تاکید بر پیشرفت‌های حوزه والیبال تصریح کرد: قدمت و سابقه نوار موفقیت در فدراسیون والیبال شاهد بزرگی بر عملکرد خوب روسای فدراسیون والیبال است. مسیر در فدراسیون والیبال مشخص‌تر است و ریل گذاری‌ها براساس تجربیاتی که طی سال‌های متمادی اتفاق افتاده انجام شده به همین دلیل ورود به بحث‌های بانوان در این حوزه چالش‌های کمتری دارد. استراتژی بانوان والیبال مشخص است و نتیجه قابل پیش بینی است.
وی ادامه داد: باید حمایت‌های لازم را از رشته‌های تیمی و توپی بانوان به ویژه والیبال داشته باشیم چرا که در حال انتقال از مرحله نوپا به مرحله حرفه‌ای هستند و امیدواریم اگر قهرمانی برای آقایان در سال‌های متمادی اتفاق افتاد در خانوم‌ها با سرعت بیشتر و سال‌های کمتری به نتیجه برسد و روزی را تجربه کنیم که دختران سهمیه المپیک و سکوهای جهانی را از آن خود کنند، البته با توجه به استعدادهای ناب در این حوزه این موفقیت‌ها دور از دسترس نیست.
معاون توسعه ورزش بانوان وزیر ورزش و جوانان با بیان این‌که یکی از شاخص‌های وزارتخانه برای توسعه ورزش بانوان تغییر در الگوی رفتاری مدیران ارشد رشته‌های ورزشی کشور است، گفت: باید مدیران را با شرایط برابر افتخارآفرینی دختران و پسران آشنا و آگاه کنیم. پرداختن به این موضوع قطعا در بسیاری از رشته های ورزشی اثبات شده است. ایجاد انگیزه بیشتر و شناسایی استعدادها در تیم‌های پایه می تواند باعث جایگزینی زودهنگام بازیکنان در تیم بزرگسالان شود و پیشرفت فدراسیون‌ها و ورزش کشور را به دنبال داشته باشد. این موضوع را در جلسات تخصصی با فدراسیون‌ها مطرح می‌کنیم و در رشته والیبال این توجه به حوزه تیم‌های پایه وجود دارد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا