شیعیان هلند برای برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) آماده می شوند


شیعیان هلند برای برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) آماده می شوند

موسسه فرهنگی الکوثر هلند به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم سوگواری را برگزار می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از iraaqi، با نزدیک شدن به سالروز شهادت ششمین اختر تابناک ولایت و امامت امام جعفر صادق(علیه السلام)، کمیته جشن ها و مناسبت های دینی موسسه فرهنگی الکوثر با مشارکت کمیته بانوان این موسسه مجلس عزاداری و سوگواری را به همین مناسبت با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) در لاهه هلند برگزار می کند.

این مراسم عزاداری ساعت 19 روز شنبه (هفتم خرداد 1401مطابق با 25 می 2022میلادی) در مقر ساختمان فرهنگی الکوثر برگزار می شود.

در این مراسم «شیخ حسن التمیمی» درباره زندگی، مناسک، شخصیت و منش رئیس مکتب تشیع و ششمین پیشوای شیعیان جهان امام صادق (علیه السلام) سخنرانی می کند و «مصطفی کاظمی» نیز در رثای این امام همام به مرثیه خوانی اقدام می کند.

علاقه مندان می توانند مراسم عزاداری را به طور مستقیم از آدرس https://www.youtube.com/user/stichtingAlcauther/live و https://www.facebook.com/AlCautherNL/live مشاهده کنند.

امام جعفر بن محمد صادق(ع)، ششمین امام شیعیان اثنی عشری در مدینه متولد شد. وی به مدت 34 سال امامت شیعیان را برعهده داشت که با با خلافت پنج خلیفه آخر اموی یعنی از هشام بن عبدالملک به بعد و دو خلیفه نخست عباسی سفاح و منصور دوانیقی هم‌زمان بود. امام صادق(ع) فعالیت علمی بسیاری نسبت به دیگر امامان شیعه به دلیل ضعف حکومت اموی داشت. بیشتر روایات اهل بیت(ع) از امام صادق(ع) است، به همین دلیل مذهب شیعه امامی را مذهب جعفری نیز می نامند.

امام صادق به دستور منصور داونیقی و براثر مسمومیت در سن 65 سالگی به شهادت رسید. این امام همام در قبرستان بقیع در کنار قبر پدرش امام باقر و امام سجاد و امام حسن مجتبی(ع) به خاک سپرده شده است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل