خودروی جدید میتسوبیشی eK X با چهره تورفته و کاربرد شهری


خودروی جدید میتسوبیشی eK X با چهره تورفته و کاربرد شهری

میتسوبیشی از خودروی جدید مجموعه پرطرفدار Kei به نام eK X EV یا همان خودروی برقی ای‌کی کراس در ژاپن رونمایی کرد. محصول جدید میتسوبیشی یک خودروی تمام برقی به حساب می‌آید که تابستان روانه بازار می‌شود.ظاهر eK کراس شباهت بسیاری به خودروی جدید...

میتسوبیشی از خودروی جدید مجموعه پرطرفدار Kei به نام eK X EV یا همان خودروی برقی ای‌کی کراس در ژاپن رونمایی کرد. محصول جدید میتسوبیشی یک خودروی تمام برقی به حساب می‌آید که تابستان روانه بازار می‌شود.

ظاهر eK کراس شباهت بسیاری به خودروی جدید اوتلندر دارد که گویی به یک دیوار آجری برخورد کرده و بخش جلویی آن صاف شده است!

ای‌کی کراس جدای از ظاهر کارتونی خود، یک وسیله نقلیه کوچک و جذاب است که قیمت زیادی را به خریدار تحمیل نمی‌کند. با چشم‌پوشی از یارانه لحاظ شده برای خرید خودروی برقی، کراس جدید حدود 14 هزار دلار قیمت دارد.

خودروی جدید میتسوبیشی eK X با چهره تورفته و کاربرد شهریای‌کی کراس میتسوبیشی

میتسوبیشی ای کی کراس به یک باتری 20 کیلووات ساعتی مجهز است که در صورت استفاده از کابل معمولی (AC200V/14.5A)، به 8 ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد. این باتری از شارژ سریع نیز پشتیبانی کرده و در مدت‌زمان 40 دقیقه، تا 80 درصد شارژ می‌شود.

کراس با شارژ کامل باتری، مسافتی حدود 180 کیلومتر را طی می‌کند. این در حالی است که طبق آمار و ارقام به دست آمده توسط میتسوبیشی، تقریبا 80 درصد کاربران خودروهای کی یا کامپکت روزانه تنها 50 کیلومتر (یا حتی کمتر) رانندگی می‌کنند. بنابراین خودروی برقی eK کراس یک خودروی مقرون به‌صرفه و عالی برای کاربردهای شهری به حساب می‌آید.

خودروی جدید میتسوبیشی eK X با چهره تورفته و کاربرد شهریداخل کابین eK X

پیشرانه eK X چندان قوی نیست، ولی برای یک خودروی شهری کفایت می‌کند. موتور این ماشین قادر به تولید 63 اسب بخار قدرت و 195 نیوتن متر گشتاور است.

همانند اوتلندر، ای کی کراس نیز از روی خودروهای نیسان (روگ/ ایکس تریل) ساخته شده و در واقع محصول مشترک بین میتسوبیشی و نیسان است. خودروی مشابه eK X با برند نیسان، ساکورا نام دارد. این ماشین نیز شبیه به آریا بوده، ولی انگار به دیوار برخورد کرده و بخش جلوی آن صاف شده است!


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام