واردات گوشی آیفون ممنوع نیست


واردات گوشی آیفون ممنوع نیست

عدم ممنوعیت واردات گوشی آیفون، عدم صدور مجوز برای گرانی شوینده ها، سفر رئیس جمهور به عمان و قرعه کشی خودرو در سامانه متمرکز فروش خودرو در نهم خرداد از جمله اخبار مهم صمت در هفته جاری بود.

واردات گوشی آیفون ممنوع نیست

به گزارش ایران اکونومیست، طی هفته جاری اخبار متفاوتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که شاید مهم‌ترین آنها عدم ممنوعیت واردات گوشی آیفون، عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت شوینده ها، سفر رئیس جمهور به عمان و قرعه کشی خودرو در سامانه متمرکز فروش خودرو در نهم خرداد ماه باشد.

شوینده ها گران نشدند

بر این اساس، طی هفته های گذشته انجمن صنایع شوینده و آرایشی و بهداشتی کشور به دنبال افزایش قیمت محصولات خود بود و در همین زمینه اعلام می شد که در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان جلساتی برگزار شده است. در همین رابطه در نهایت بختیار علم بیگی رئیس انجمن مذکور در گفت و گویی با مهر خبر از موافقت سازمان حمایت با افزایش قیمنت محصولات شوینده داد. با این حال پیگیری های مهر از سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار حکایت از آن داشت که این دو نهاد با افزایش قیمت این محصولات موافقت نکرده اند.

همچنین وزیر صمت نیز اعلام کرد که شوینده ها مجوز افزایش قیمت نگرفته اند و باید با قیمت های قبلی عرضه شوند.

سامانه گمرک هنوز به سامانه جامع تجارت متصل نشده است

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: سامانه جامع تجارت دارای زیرساخت‌های لازم است که ۵ میلیون تراکنش از قبیل ثبت سفارش، فاکتورهای انبار و موارد دیگر در آن انجام می‌شود. تنها بخشی که به سامانه تجارت متصل نشده، سامانه گمرک است که باید آن هم متصل شود.

اولین قرعه کشی خودرو نهم خرداد ماه انجام می شود

پیرو بند ۵ فرمان ۸ بندی ریاست جمهوری در خصوص شفاف سازی عرضه خودرو، سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز ۲۵ اردیبهشت آغاز به کار کرد و اولین دور فروش نیز از روز ۲۷ اردیبهشت ماه غاز شد و تا سوم خرداد ماه ادامه داشت که در این مدت ۴ میلیون نفر در سامانه مذکور ثبت نام کردند.

بر همین اساس نیز دوشنبه نهم خرداد ماه، قرعه کشی انجام می شود.

واردات گوشی آیفون ممنوع نیست

یکم خردادماه اعلام شد که در کارتابل واردکنندگان در سامانه جامع تجارت، آیفون در گروه ۲۷ کالایی یعنی کالاهای لوکس و غیرضروری قرار گرفته است که به نوعی ممنوعیت ورود این کالا را نشان می داد.

با این حال وزارت صمت در اطلاعیه ای اعلام کرد که واردات هیچ نوع گوشی موبایلی با هیچ برند و نشان تجاری خاصی ممنوع نیست.

دستاوردهای سفر رئیسی به عمان

روز دوشنبه دوم خرداد ماه رئیس جمهوری به عمان سفر کرد. در پی این سفر، ۱۲ سند همکاری و یادداشت تفاهم بین دو کشور در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل، همکاری‌های صنعتی و مبادلات تجاری، امضا شد.

امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و روسیه تا آذر

چهارشنبه چهارم خرداد ماه همایش مشترک تجاری و ایران و روسیه در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در این مراسم خبر از امضای توافقنامه تجارت آزاد بین ایران و روسیه تا آذر ۱۴۰۱ خبر داد.

وی گفت که تا مهر یا آذرماه امسال توافقنامه تجارت آزاد بین دو کشور ایران و روسیه امضا می‌شود. همچنین قرار است کریدور شمال - جنوب جهت توسعه تجارت بین دو کشور فعال شود.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران همچنین در خصوص سیاست تجارت بر اساس تهاتر گفت که ما همانگونه که با کشوری مانند چین حدود ۵ میلیارد دلار تهاتر داریم، درصدد هستیم که این تهاتر با روسیه نیز اجرایی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه موبایل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی