آیا الان زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال است؟


قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر تقریباً 60 درصد ریزش داشته است و به تبع آن بازار ارزهای دیجیتال هم ریزش‌های سنگینی را تجربه کرده‌اند. به باور بسیاری این ریزش‌های سنگین بهترین فرصت را برای ورود میان‌مدت و بلندمدت سرمایه‌گذاران و خرید ارز دیجیتال فراهم کرده است. بیت کوین با نوسانات قیمتی غریبه نیست. در سال 2017، قیمت بیت کوین قبل از سقوط به زیر...

به باور بسیاری این ریزش‌های سنگین بهترین فرصت را برای ورود میان‌مدت و بلندمدت سرمایه‌گذاران و خرید ارز دیجیتال فراهم کرده است.

بیت کوین با نوسانات قیمتی غریبه نیست. در سال 2017، قیمت بیت کوین قبل از سقوط به زیر 5000 دلار، توانسته بود به سقف قیمتی 20 هزار دلار برسد.

در سال 2021، قیمت بیت کوین قبل از رسیدن به اوج قیمتی ماه نوامبر به زیر 30000 دلار سقوط کرد. کاهش‌های 10 درصدی قیمت بیت کوین در روز برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اصلاً موضوع غیرعادی نیست.

چرا قیمت ارزهای دیجیتال در حال کاهش است؟

قیمت ارزهای دیجیتال هم راستا با ریزش بازار بورس نزدک، شروع به کاهش کردند. بازار سهام چند ماه است که روند کاهشی به خود گرفته است زیرا سرمایه‌گذاران باور دارند که تصمیمات فدرال رزرو در خصوص تورم تأثیر خوبی بر این بازار نخواهد داشت. به طوری با آغاز ماه می فدرال رزرو نرخ بهره را به میزان 0/5 درصد افزایش داد.

افزایش نرخ بهره، گرفتن وام را گران‌تر می‌کند و در نتیجه قیمت کالاهای گران مانند مواد غذایی و سوخت رو به کاهش میل خواهد کرد. این تأثیر در مورد دارایی‌هایی مانند سهام و ارز دیجیتال هم صدق می‌کند. این موضع باعث ریسک‌گریزتر شدن سرمایه‌گذاران می‌شود.

بن مک میلان از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری آیدکس دیجیتال در این رابطه می‌گوید که سرمایه‌گذاران نهادی در حال رهایی از دارایی‌های پرریسک هستند و بیت‌کوین هم در این مقوله قرار دارد.

از طرفی هم بازار سهام و صد البته ارزهای دیجیتال با عدم قطعیت در جنگ روسیه و اکراین سر و کار دارند و همین موضوع باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی شده است.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال است؟

از طرفی هم استفن اولت از مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری فرانت فایننشیال باور دارد که رهایی از سقوط بازار سهام برای ارزهای دیجیتال بسیار سخت خواهد بود. با این حال، نکته مهم این است که این کاهش‌ها ربطی به ذات و ماهیت ارزهای دیجیتال ندارد.

نمودار زیر نوسانان قیمت بیت کوین در یک سال اخیر را به تصویر کشیده است.

آیا الان زمان مناسبی برای خرید ارز دیجیتال است؟

اولت در این رابطه اذعان داشت که:

«اگر به دنبال نقطه‌ای مناسب برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال هستید، الان می‌تواند زمان مناسبی برای شما باشد. اما باید در نظر داشته باشید که دید شما بلندمدت است یا کوتاه‌مدت!»

او اضافه کرد که:

«اگر واقعاً ماهیت ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن‌ها را درک کرده باشید، شرایط کنونی نباشد برای شما هیچ‌گونه شک و شبهه‌ای در پی داشته باشد. اگر دید کوتاه‌مدت دارید، هیچ شخصی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که بیت کوین تا کجا ریزش خواهد داشت.»

اولت در خصوص همبستگی ارزهای دیجیتال با بازار سهام گفت:

«اگر بازار سهام همچنان به کاهش خود ادامه دهد، اینکه ارزهای دیجیتال بتوانند در مقابل آن مقاومت کنند کار بسیاری دشواری خواهد بود. از این رو با ادامه ریزش بازار سهام باید انتظار سقوط بیت کوین به زیر 20 هزار دلار در کوتاه‌مدت را داشت.»

مائوریسیو دی بارتولومئو، از بنیان‌گذاران و مدیران ارشد شرکت سرمایه‌گذاری لدن در رابطه با آینده ارزهای دیجیتال عنوان داشت که:

«در حالی که ممکن است به دلیل عوامل کلان فشار کوتاه‌مدت در بازارها وجود داشته باشد، اما نباید فراموش کرد که ویژگی‌هایی که بیت کوین را به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت عالی تبدیل می‌کند، امروز هم صادق هستند.»

او می‌افزاید:

«با افزایش پذیرش و شروع مشارکت بانک‌هایی مانند گلدمن ساکس، محیط فعلی می‌تواند فرصت‌های خریدی را برای سرمایه‌گذاران با دید بلندمدت فراهم کند. گلدمن ساکس اخیراً اولین وام خود را با پشتیبانی بیت کوین ارائه کرده است.»

از کجا ارز دیجیتال بخریم؟

دسترسی به یک صرافی ارز دیجیتال مطمئن، معتبر و صد البته نوین با قابلیت‌هایی همچون سود و ضرر لحظه‌ای، حد سود و ضرر، بازار معاملاتی بزرگ، تعداد رمزارز زیاد و اپلیکیشن جامع موبایل، نعمتی بزرگی برای یک سرمایه‌گذار در دنیای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

صرافی رمزینکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های فعال در این حوزه که به‌تازگی از قابلیت پرتفولیوی ارز دیجیتال با امکان نمایش درصد سود و ضرر در بازه‌های زمانی مختلف، رونمایی کرده است با داشتن بیش از 100 رمزارز برتر بازار، یک بستر بسیار پویا را در اختیار کاربران ایرانی خود به منظور خرید و فروش ارز دیجیتال قرار داشته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری