جشن نسیم مهر در اردبیل برگزار شد


جشن نسیم مهر در اردبیل برگزار شد

اردبیل- ایرنا- جشن نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت) روز پنجشنبه در آیینی با حضور جمعی از مسئولان استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم با گرامی‌داشت حماسه سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر یاد رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: عزت، اقتدار و استقلال کنونی ایران اسلامی مرهون جانفشانی ها و از جان گذشتگی فرزندان این مرز بوم به ویژه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بوده است.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با اشاره به مسائل و مشکلات زندانیان و خانواده‌های آنان افزود: زمانی که سرپرست یک خانواده به دلیلی گرفتار و زندانی می‌شود، آسیب‌های اجتماعی فراوانی خانواده‌ها و به خصوص فرزندان آنان را تهدید می‌کند.

وی بیان کرد: بر این اساس ضروری است تا آحاد مردم و به ویژه مسئولان در قبال این امر مهم احساس مسئولیت کنند و تمام توان خود را برای کاهش آلام و مشکلات خانواده‌های زندانیان به کار گیرند.

رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل در ادامه از مردم ولایی و حسینی اردبیل به ویژه خیرین استان قدردانی کرد که با روحیه ایثارگرانه خود اقدامات شاخص بسیاری در اهدای کمک‌های مالی برای کمک به انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه داشتند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر نگاه و تغییر فرهنگ خوبی نسبت به آزادسازی زندانیان و خانواده‌های نیازمند آنان به ویژه در بحث محکومین مالی و غیرعمد در استان اردبیل صورت گرفته و بارها شاهد اهدای نذورات به ستاد دیه و انجمن حمایت به جای هزینه کردن برای مراسمات مختلف متعارف هستیم.

حجت‌الاسلام کثیرلو تاکید کرد: این خود الگوی فرهنگی بسیار خوبی در جامعه است که همه ما به ویژه نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، اصحاب رسانه و قلم مسئولیت دارند تا در راستای ترویج و توسعه این فرهنگ ناب در جامعه اهتمام مضاعفی داشته باشد.

چند نفر از خیرین استان اردبیل در ادامه این با اهدای لوحی قدردانی شدند.

بر اساس آمارهای دادگستری استان اردبیل، سال گذشته ۴۶۰ نفر از محکومان مالی با مجموع مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال آزاد شدند و در حال حاضر نیز حدود ۲۰۰ نفر به دلیل جرایم غیرعمد و مالی در زندان‌های این استان به سر می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: تشییع پیکر مرحوم «پرویز داوودی»، معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد