تسریع در تکمیل کنارگذر شمالی بروجن از اولویت‌های اصلی این شهرستان است


تسریع در تکمیل کنارگذر شمالی بروجن از اولویت‌های اصلی این شهرستان است

شهرکرد - ایرنا - امام‌جمعه بروجن با بیان اینکه اجرای طرح کنارگذر شمالی بروجن از جمله طرح‌های قابل توجه این شهرستان به شمار می‌رود، گفت: تکمیل این کنارگذر و انتقال حجم ترافیک خودروهای عبوری به ویژه تردد خودروهای سنگین به این مسیر از مواردی است که نباید یک روز نیز با تاخیر روبه‌رو شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام سید علی‌رضا احمدی در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری به میزبانی شهرستان بروجن افزود: مشکلات و مسائل این شهرستان بسیار است و رفع و حل آن‌ها به اقدامات جهادی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه لازم است همه مسوولان دستگاه‌ها، مشکلات بخش‌های مختلف را جزیی از مشکل دستگاه‌های تحت امر خود بدانند و جهادگونه در حل آن‌ها وارد میدان شوند، تصریح کرد: تجربه ۱۰ سفر استانی استاندار به شهرستان‌های مختلف، بدون شک در اتخاذ تصمیمات و برنامه‌های عملیاتی برای کاهش مشکلات شهرستان بروجن در بخش‌های مختلف موثر خواهد بود.

احمدی همچنین به امکان نصب پنل‌های خورشیدی بر پشت‌بام مصلای بروجن اشاره کرد و یادآور شد: این مورد ظرفیت مناسبی است که می‌توان از آن برای توسعه منطقه‌ای در شهر بروجن استفاده کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن نیز در ادامه این نشست با اشاره به بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این شهرستان در بخش‌هایی چون منابع طبیعی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی گفت: ۴۰ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در این شهرستان واقع شده و ۵۲ درصد ترانزیت بار استان در بروجن در حال انجام است.

فتاح کرمی افزود: با وجود عبور روزانه ۳۵ هزار خودرو از محورهای شریانی این شهرستان به ویژه محور بروجن به لردگان، این شهرستان همچنان با مشکلاتی برای دسترسی روستاهای حاشیه این جاده مواجه است که بخشی از افزایش آمار تصادفات شهرستان به این موضوع باز می‌گردد.

وی تعریض و بهسازی جاده‌های روستایی در حاشیه تالاب‌های گندمان و چغاخور را نیز پس از گذشت ۲۵ سال از احداث بخشی از آن‌ها ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان پذیرای جمع بسیاری از گردشگران در فصول مختلف سال است، لازم است برای تامین ایمنی جاده‌های بروجن برنامه‌ریزی شده و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

کرمی به معطل ماندن طرح‌های توسعه‌ای بخش دام‌پروری و کشاورزی شهرستان و لزوم اختصاص اعتبار برای ادامه اجرای آن‌ها نیز اشاره کرد و یادآور شد: هم‌اکنون چهار مجتمع گلخانه‌ای در شهرهای بلداجی، گندمان، فرادنبه و نقنه در حال اجراست که تکمیل آن‌ها به اعتبار نیاز دارد.

سرپرست فرمانداری بروجن همچنین با تاکید بر اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و محدودیت‌های برداشت در منابع آبی، گفت: اجرای انتقال آب از سیبک به آورگان پس از چندین دهه اختلافات محلی، امسال وارد مرحله اجرایی شده و باید اعتبارات موردنیاز برای تکمیل آن هر چه سریع‌تر اختصاص داده شود.

وی، اجرای شبکه فاضلاب شهرهای فرادنبه و سفیددشت، ساخت سد آق‌بلاغ و شهدای چشمه‌علی، تامین آب گندمان و بلداجی از محل چشمه سفید، تسریع در ایجاد محورهای ورودی و خروجی شهرهای سفیددشت و فرادنبه دلیل قرار گرفتن در محور ارتباطی شهرکرد به بروجن و اجرای باند دوم سه‌راهی گندمان – بلداجی – گهرو را بخش دیگری از خواسته‌های مردم شهرستان بروجن بیان کرد.

کرمی در ادامه مشکلات صنعتی شهرستان بروجن را یادآور شد و گفت: لازم است تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی این شهرستان در نظر گرفته شود تا علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی، از تعطیلی این واحدها و شرکت‌های تولیدی به دلیل اثرات منفی مشکلات اقتصادی جلوگیری شود.

به گفته سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن، ساماندهی گلزارهای شهدا به وِیژه گلزارهای واقع شده در جوار بقاع متبرکه و تکمیل گلزارهای شهدای گمنام بروجن، نقنه، فرادنبه و بلداجی از خواسته‌های حوزه فرهنگی مردم این شهرستان است.

کرمی همچنین الزام دستگاه‌های اجرایی به اجرای تعهدات خود برای تکمیل طرح‌های خیری حوزه بهداشت و درمان شهرستان بروجن را مهم دانست و افزود: تکمیل ساختمان‌های دانشکده‌های فنی و مهندسی، منابع طبیعی و پرستاری بروجن، تملک ابنیه تاریخی و تسهیل در روند اجرای طرح‌های مرمتی و بهسازی بناهای تاریخی شهرستان، رفع مشکل کمبود نیروی انسانی مجموعه پیست دوومیدانی و ترغیب سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری طبیعی از دیگر نیازهای توسعه‌ای این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه روند سفرهای شهرستانی، روز پنجشنبه به همراه جمعی از مسوولان استانی به شهرستان بروجن سفرکرده است.

بازدید از طرح‌های عمرانی و صنعتی در حال اجرا در شهرستان، حضور در نشست شورای اداری و دیدار با اقشار مختلف مردم در مسجد حاج کرامت بروجن از جمله برنامه‌های سفر کاری استاندار به شهرستان بروجن است.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود