خیرین کشور 12 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند


خیرین کشور 12 هزار میلیارد تومان به حوزه سلامت کمک کردند

بیرجند - ایرنا - دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: از سال 1388 که مجمع خیرین سلامت راه‌اندازی شد تاکنون خیرین بیش از 12 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان کشور کمک کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا "حسینعلی شهریاری" روز پنجشنبه در نشست با "جواد قناعت" استاندار خراسان جنوبی افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف از جمله سلامت در سطح کشور زیاد است.

وی گفت: هر دولتی در سفرهای استانی و طبق اعلام نیاز توسط مسوولان با توجه به نیازهای مردمی منطقه، عملیات اجرایی پروژه‌هایی را آغاز کرده که بعد از سال‌ها به دلایل متعدد نیمه‌تمام رها شده است.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال‌های اخیر اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام کشور بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام شد که این رقم اکنون به چندین هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی گفت: به همین دلیل رییس جمهور و سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده هیچ پروژه جدیدی کلنگ‌زنی نشود و تکمیل پروژه‌های بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار گیرد.

شهریاری عنوان کرد: علاوه بر مجمع خیرین سلامت، سازمان‌های مردم‌نهاد نیز در حوزه بهداشت و درمان فعال هستند که حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه کرده‌اند.

وی افزود: بیش از ۲ هزار سازمان مردم‌نهاد در حوزه بهداشت و درمان کار می‌کنند که در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ثبت شده‌اند.

دبیرکل مجمع خیرین سلامت گفت: تاکید کرده‌ایم سمن‌های فعال در این حوزه گزارش عملکرد خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند زیرا برخی سمن‌ها فعالیت نداشته و باید حذف شوند.

وی افزود: در خراسان جنوبی قول‌های زیادی مانند بسیاری از استان‌های کشور داده شده اما پروژه‌ها نیمه‌تمام رها شده است.

شهریاری اظهار داشت: مجمع خیرین سلامت استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای پروژه‌ها هزینه کرده همچنین در دوران شیوع کرونا پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه شده است.

وی بیان کرد: یک نامه مکتوب درخصوص وضعیت پزشکان خراسان جنوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تهیه شود تا برای پیگیری امور در اختیار رییس مجلس قرار دهیم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: خراسان جنوبی خیرین مقیم در استان‌های دیگر و سطح کشور زیاد دارد لذا باید با برگزاری جلسه‌‍ای با حضور خیرین، نمایندگان مجلس و مسوولان از توان این افراد حتی در خارج از کشور برای تکمیل پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان و سلامت استفاده کرد.

وی افزود: در این زمینه پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام سلامت با پیشرفت بالای ۵۰ درصد و اعتبار مورد نیاز زیر یک میلیارد تومان را می‌‍توان با کمک خیرین استان به بهره‌برداری رساند.

شهریاری گفت: همچنین با وزارتخانه مربوطه پروژه‌های نیمه‌تمام کوچک استان را پیگیری می‌کنیم تا بتوان بخشی از این پروژه‌ها را با همکاری خیرین و وزارتخانه به اتمام رساند.

وی بیان کرد: هر پروژه‌ای با مساعدت و همکاری خیرین به بهره‌برداری برسد در سطح کشور به نام خیرین نامگذاری می‌شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور که روز گذشته وارد بیرجند شد از چند مرکز آموزشی، بهداشتی و درمانی مرکز استان نیز بازدید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...