2 هزار دامدار خراسان رضوی دامدارکارت دریافت کردند


2 هزار دامدار خراسان رضوی دامدارکارت دریافت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکنون 2 هزار دامدار سنتی و عشایر در استان تسهیلات بانکی در قالب دامدارکارت دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، حسین نفتی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: صدور دامدارکارت با سقف اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان در راستای برنامه‌های دولت در طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها و با هدف حمایت از صنعت دام و طیور به خصوص در حوزه سنتی و عشایر در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: صدور دامدارکارت و اعطای تسهیلات در این قالب به منظور تامین سرمایه در گردش واحدهای دامداری انجام می‌شود که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در خراسان رضوی درخواست خود را در سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری جهاد کشاورزی (سیتا) ثبت کرده‌اند و تاکنون ۲ هزار نفر با گرفتن معرفینامه و مراجعه به شعب بانک، موفق به دریافت تسهیلات مربوط شده‌اند.

2 هزار دامدار خراسان رضوی دامدارکارت دریافت کردند

مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: اعتبار در نظرگرفته شده از سوی بانک مرکزی برای این طرح معادل ۲۶۳ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه اعطای این تسهیلات در رویدادی بی‌سابقه و تعاملی صورت گرفته است، گفت: در تعاملات انجام شده به کلیه متقاضیان، بدون توجه به سابقه آنان از نظر چک برگشتی، بدهی معوق و غیره، با ضمانت‌های تسهیل شده و بسیار آسان، این تسهیلات در کمترین زمان ممکن از ثبت درخواست و مراجعه به بانک پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه این تسهیلات بین استانها به صورت شناور و بدون محدودیت ارائه می شود، افزود: به همین دلیل سرعت عمل در دریافت اعتبار و اعطای تسهیلات به دامداران متقاضی از اهمیت بالایی برخوردار است که خوشبختانه در خراسان رضوی این روند سرعت خوبی دارد.

نفتی تاکید کرد: میزان اعطای تسهیلات در این قالب کاملا به همکاری موثر سازمان جهاد کشاورزی در معرفی متقاضیان وابسته است و کلیه متقاضیان دامدارکارت پس از مراجعه به شعب بانک کشاورزی، در صورت برخورد با هرگونه مانعی برای دریافت تسهیلات می توانند به دفتر مدیریت ستادی بانک در خراسان رضوی مراجعه کنند تا پیگیری مستقیم برای آنان انجام شود.

وی اظهار کرد: دامدارکارت با سقف اعتبار ۲ میلیارد ریال (۲۰۰ میلیون تومان)، با نرخ ۱۰ درصد و بازپرداخت دوره ۹ ماهه با دریافت خط اعتباری از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صادر خواهد شد.

وی افزود: این تسهیلات ویژه و سرمایه در گردش برای تامین نهاده‌های مورد نیاز، مواد اولیه و ابزارآلات و تجهیزات تولید در نظر گرفته شده است.

سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در خراسان رضوی زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به محصولات زراعی و ۳۰۰ هکتار آن باغ است.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان