قزوین در تولید غذای کشور نقش اساسی دارد/ برای کاهش آلودگی هوا بخشی از نیروگاه شهید رجایی محدود شد


قزوین در تولید غذای کشور نقش اساسی دارد/ برای کاهش آلودگی هوا بخشی از نیروگاه شهید رجایی محدود شد

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: قزوین در تولید غذای کشور نقش اساسی دارد و در شرایط فعلی اقتصادی دنیا و کشور بسیار پراهمیت است و می تواند این استان را در کانون توجه قرار دهد.

به گزارش ا یرنا، محمدمهدی اعلایی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع پرورش مرغ تخمگذار آبیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قزوین در تولید تخم مرغ، مرغ اجداد و جوجه کشی جزو استان هایی است که حرف برای گفتن دارد و در مرغ اجداد وضعیت استان بی رقیب و منحصر به فرد است.

اعلایی گفت: در شرایط جدید اقتصادی کشور و اجرای اصلاح نظام یارانه ای، واحدهای تولیدی مرغ و تخم مرغ خود را آماده فضای جدید می‌کنند و دولت حمایت های لازم را برای ارتقای بهره وری و ایجاد ظرفیت های موجود انجام می‌دهد.

استاندار قزوین اضافه کرد: با اجرای فضای جدید شاهد یک اقتصاد رقابتی در بین واحدهای تولیدی خواهیم بود و امیدواریم این واحدها بتوانند فضای تولیدی بهتری را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: طرح اصلاح یارانه ها برای تعدادی از کالاها است و باتوجه به اینکه این طرح در تقاضا تاثیرگذار بوده است واحدهای عرضه کننده، کالاهای مورد نیاز را با میزان کمتری تهیه می کنند و مشکلی به آن معنا وجود ندارد و کالا به میزان کافی وجود دارد.

وی افزود: برای کاهش آلودگی برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است و از امروز بخشی از واحدهای نیروگاه شهید رجایی که سوخت مازوت مصرف می کردند محدود شده و پیگیر هستیم سهم بیشتری از گاز را در اختیار این نیروگاه قرار دهیم.

این واحد پرورش مرغ تخمگذار در زمینی به مساحت ۴۸ هکتار و مساحت مسقف ۵۲ هزار و ۷۶۵ مترمربع احداث شده است و با ظرفیت ۹۴۵ هزار قطعه مرغ تخمگذار و ۳۱۵ هزار قطعه پرورش جوجه در سال فعالیت دارد.

راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۲۲۰ نفر را به صورت مستقیم و ۷۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم در منطقه فراهم کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت