دادگستری کرمانشاه رتبه دوم کشوری در سند تحول قضایی را کسب کرد


دادگستری کرمانشاه رتبه دوم کشوری در سند تحول قضایی را کسب کرد

کرمانشاه - ایرنا- رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از کسب رتبه دوم کشوری توسط دادگستری استان بر پایه معیارهای سند تحول قضایی در پایان فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت این موفقیت در یک مجموعه همدل و کارآمد حاصل شده و نتیجه آن خدمت بیشتر به مردم است.

به گزارش ایرنا؛ «پرویز توسلی‌زاده» روز پنجشنبه در نشست شورای معاونین دادگستری استان که با حضور روسا و دادستان های حوزه های قضائی تابعه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با تبریک به مجموعه قضایی و اداری استان کرمانشاه و تقدیر از خدمات و زحمات همه قضات و کارکنان بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمده است که دادگستری استان کرمانشاه در پایان تیرماه ۱۳۹۸ در رتبه ۲۱ کشوری بوده است.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته در چارچوب سند تحول قضایی در گام اول، در مهرماه ۱۳۹۹ رتبه دادگستری استان کرمانشاه از رتبه ۲۱ به رتبه ۱۵ کشوری ارتقاء یافت.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه اضافه کرد: تا پایان مهر ماه ۱۴۰۰ رتبه استان کرمانشاه با ارتقاء سه پله‌ای به رتبه ۱۲ کشوری رسید.

وی اضافه کرد: در پایان دی ماه ۱۴۰۰ با تلاش گسترده ای که صورت گرفت رتبه استان از ۱۲ کشوری با ارتقا هشت پله ای به رتبه چهارم کشوری صعود کرد و در همان زمان اعلام شد ضمن حفظ این جایگاه باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

عالی ترین مقام قضایی استان کرمانشاه گفت: بزرگترین حُسن کار در دادگستری استان کرمانشاه نزدیکی و همدلی همکاران و تلاش برای رفع مشکل مردم است که به صورت یک امر مهم در دستور کار فرار دارد.

توسلی زاده تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش فراوان و بر اساس برنامه‌های مدون و اعلام شده به همه مجموعه قضایی استان در چارچوب سند تحول قضائی از جمله تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه سند تحول قضایی، آموزش مستمر تمام قضات و کارمندان دادگستری استان، نظارت و بازدید میدانی دوره‌ای و مستمر از همه حوزه‌ها و واحدهای قضایی استان، فراهم نمودن همه زیرساخت‌های لازم و البته همراهی و همدلی تمام کارکنان اعم از قاضی و کارمند، در فروردین ماه ۱۴۰۱ توانستیم به رتبه ۲ کشوری دست پیدا کنیم.

براساس این گزارش، این رتبه بندی بر مبنای شاخص‌هایی همانند «عملکرد بر پایه ورودی»، «عملکرد بر پایه شعب فعال»، «وضعیت پرونده‌های معوق»، «وضعیت اتقان آراء»، «وضعیت صلح و سازش» و «وضعیت زمان رسیدگی» صورت گرفته که دادگستری کل استان کرمانشاه که در سال ۱۳۹۸ حائز رتبه ۲۱ کشوری بوده در فروردین ماه ۱۴۰۱ توانست در میان ۳۱ استان کشور، رتبه‌ دوم را بدست آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا