اولین دوره کلاس نجات غریق آقایان استان کرمانشاه در قصرشیرین برگزار شد


اولین دوره کلاس نجات غریق آقایان استان کرمانشاه در قصرشیرین برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان قصرشیرین گفت: دوره کلاس آمادگی نجات غریق با شرکت 30 نفر از ناجیان غریق استان کرمانشاه در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب، جوانرود، ثلاث باباجانی، روانسر، سرپل ذهاب و قصرشیرین در محل استخر سرپوشیده ولایت آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

«سلیم سیمایی» روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری این کلاس ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره به مدرسی "مهدی احمدی هدایتی" مدرس نجات غریق درجه یک کشوری و رییس هیأت نجات غریق و غواصی شهرستان قصرشیرین در راستای ارایه آموزش های لازم به شرکت کنندگان و ناجیان غریق برگزار شد.

وی اظهار داشت: کلاس های آمادگی نجات غریق هر ساله پیش از شروع فصل شنا به منظور آمادگی و باز آموزی ناجیان غریق حول محور فنون نجات غریق و عملیات حیات بخشی در اماکن آبی به ویژه استخرها به مدت هشت ساعت کاری طی ۲ روز برگزار می شود.

رییس اداره ورزش و جوانان قصرشیرین گفت: ناجیان غریق پس از گذراندن آموزش های لازم و کسب نمره قبولی در دوره مجوز فعالیت در استخرها را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: پس از شیوع همه گیری و اپیدمی ویروس کرونا در۲سال اخیر و تعطیلی اماکن آبی و استخرهای شنا دوره مذکور نخستین کلاس بازآموزی و آمادگی در سطح استان کرمانشاه است.

سیمایی اضافه کرد: شهرستان قصرشیرین با دارا بودن ۲۰ ناجی غریق فعال، ۲ غواص، ۲ داور، ۱ مربی و مدرس نجات غریق دارای شرایط مناسبی در برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات استانی دارد.

در این برنامه همزمان استخر سرپوشیده ولایت پس از ۲ سال بازگشایی و راه اندازی شد.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، ۲ هزار و ۲۰۸ ورزشکار سازمان یافته و ۲۳ هیات ورزشی فعال دارد.

مجموعه فضاهای ورزشی این شهرستان شامل هشت سرسرای ورزشی سرپوشیده، یک استخر روباز، یک استخر سرپوشیده، یک پیست دو و میدانی، یک زمین چمن فوتبال و چند زمین چمن روستایی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟