دولت پیگیر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه گلستان است


دولت پیگیر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه گلستان است

گرگان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: دولت با جدیت پیگیر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه استان و استفاده کامل از ظرفیت این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد دهنوی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی گلستان از ورود اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان برای خرید کلزا قدردانی کرد و گفت : در نتیجه این اقدام کشاورزان استان مورد حمایت مالی قرار گرفتند.

با ورود بخش خصوصی گلستان برای خرید کلزا قیمت این محصول به صورت توافقی به هر کیلوگرم ۲۳۰ هزار ریال رسید در حالی که قیمت تضمینی آن توسط دولت ۱۵۰ هزار ریال تعیین شده است .

وی بر پیگیری حذف تعرفه صادرات سیب زمینی استان، مکاتبه برای قیمت گذاری گندم بر اساس کیفیت محصول تولیدی، کمک برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، حذف عوارض از صادرات پودر معدنی باریت تولیدی استان و رفع مشکلات تامین اجتماعی پیمانکاران ، واگذاری طرح ها توسط دستگاهها و تسویه طلب اجرای طرح های آن ها تاکید کرد.

دولت پیگیر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه گلستان است

لزوم حمایت مالی دولت از تولید کنندگان

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این جلسه بر حمایت بانکی از واحدهای تولیدی برای تامین سرمایه در گردش تاکید کرد.

علی محمد چوپانی افزود: نداشتن سرمایه در گردش یکی از دغدغه های مهم واحدهای تولیدی گلستان برای ادامه فعالیت است که باید برای حل آن اقدام موثر صورت گیرد .

وی همچنین اقدام دولت سیزدهم در اصلاح ارز ترجیحی را قابل تحسین دانست و گفت : حذف قاچاق کالای اساسی به کشورهای همسایه یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح است.

وی همچنین از معرفی الگوی خرید کلزا با قیمت ۲۳۰ هزار ریال توسط کارخانه های گلستان خبر داد و گفت : اجرای این طرح در سال زراعی برای کلزاکاران هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منفعت مالی دارد.

لزوم قیمت گذاری گندم گلستان براساس کیفیت

امیر یوسفی رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان هم در این نشست قیمت‌گذاری گندم استان بر اساس کیفیت محصول را خواستار شد.

استان گلستان از نظر کمیت و میزان تولید گندم، رتبه دوم ایران را دارد و این در حالی است که مساحت آن بسیار کمتر از استان‌های دارای ظرفیت کشاورزی همچون فارس و خوزستان است و علاوه بر این به باور برخی کارشناسان در بحث کیفیت مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این حیث گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

سالانه مازاد گندم تولیدی کشاورزان گلستان برای تامین نان به بیش از ۱۰ استان کشور حمل می شود.

گلستان با ۶۶۷ هزار هکتار زمین کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی پاییزه در کشور به شمار می رود.

دولت پیگیر رفع موانع فعالیت بخش خصوصی در مسیر توسعه گلستان است

در این نشست نماینده پیمانکاران، تعدادی از صادرات کنندگان از جمله سیب زمینی، مشکلات صادرات خود را طرح کردند که مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی، مدیر گمرکات و سرپرست اداره کل امور مالیاتی و مدیر کل تامین اجتماعی استان بر پیگیری در رفع آن تاکید کردند.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.
گلستان از شمال با کشور ترکمنستان، از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی و از غرب با مازندران همسایه است ۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات