محتکر برنج در گیلان 28 میلیارد ریال جریمه شد


محتکر برنج در گیلان 28 میلیارد ریال جریمه شد

رشت - ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به کشف بیش از 74 تن برنج احتکار شده در گشت های مشترک بازرسی دستگاه‌ها در صومعه سرا از جریمه محتکر به بیش از 28 میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی تعزیرات حکومتی گیلان؛ مرتضی امینی یادآور شد: در راستای برگزاری گشت های مشترک تعزیرات حکومتی استان با حضور واحد اطلاعات سپاه پاسداران شهرستان صومعه سرا و بازرسان سازمان صمت، یک انبار با بیش از ۷۴ تن برنج احتکار شده کشف شد.

وی افزود: با رسیدگی به این پرونده و مشخص شدن تخلف، متهم به محکومیت ۲۸ میلیارد و ۴۸۱ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت و الزام به فروش کالای احتکار شده به نرخ مصوب در شبکه با نظارت اداره صمت و سازمان جهاد کشاورزی محکوم شد.

طی اوایل ماه جاری، فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲۵۷ تن برنج احتکار شده به ارزش بیش از ۲۰۵ میلیارد ریال در بازرسی از یک کارخانه در شهرستان خمام و فرمانده سپاه ناحیه صومعه سرا نیز در همین ایام از کشف ۷۴ تن برنج سفید و شلتوک احتکار شده در انباری در این شهرستان به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خبر داده بودند.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.شهرستان های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس