منطقه کهک قم نیازمند ارتقاء سطح حفاظتی است


منطقه کهک قم نیازمند ارتقاء سطح حفاظتی است

قم ـ ایرنا ـ مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: منطقه شکار ممنوع کهک این استان با توجه به ظرفیت های بسیار زیست محیطی، نیازمند ارتقاء به سطح حفاظت شده‌است.

به گزارش روز پنجشنبه از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رضا موسوی مشکینی در بازدید از منطقه شکار ممنوع کهک افزود:‌این منطقه با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیست محیطی، نیازمند ارتقاء سطح حفاظتی و افزایش تعداد محیط بانان و پاسگاههای محیط بانی است.

وی با اشاره به راه اندازی اداره محیط زیست شهرستان کهک، بر ضرورت برنامه ریزی مشخص برای حفاظت از عرصه های طبیعی این شهرستان تأکید کرد و گفت: این منطقه یکی از مقاصد اصلی گردشگری در استان بوده و متأسفانه همین امر موجب کاهش امنیت منطقه برای حیات وحش و تخریب پوشش گیاهی شده است.

موسوی رهاسازی زباله ها در طبیعت را یکی دیگر از معضلات زیست محیطی منطقه شکار ممنوع کهک دانست و گفت: حفظ کاربری باغ های شهرستان کهک و عدم تجاوز به حقابه های زیست محیطی این منطقه، مسأله بسیار جدی است که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین با بیان اینکه توسعه صنعتی، خدماتی و گردشگری در این منطقه باید متناسب با شرایط زیستی و وضعیت اقلیمی آن باشد، گفت: یگان حفاظت محیط زیست در شهرستان کهک، با انجام گشت و پایش مستمر و شبانه روزی در منطقه، همه تلاش خود را برای جلوگیری از دست اندازی متخلفان به این زیستگاه ارزشمند به کار گرفته‌است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش