تمرکز مرسدس بنز روی فروش مستقیم با حذف نمایندگی‌ها


تمرکز مرسدس بنز روی فروش مستقیم با حذف نمایندگی‌ها

شرکت مرسدس بنز قصد دارد به منظور افزایش حاشیه سود، تولید خودروهای ارزان‌قیمت و کوچک را کاهش دهد. برند لوکس آلمانی تصمیم گرفته بیش از 75 درصد سرمایه خود را وقف خودروهای سگمنت کلاس C (به بالا) کرده و ضمن کاهش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت، شبکه توزیع و...

شرکت مرسدس بنز قصد دارد به منظور افزایش حاشیه سود، تولید خودروهای ارزان‌قیمت و کوچک را کاهش دهد. برند لوکس آلمانی تصمیم گرفته بیش از 75 درصد سرمایه خود را وقف خودروهای سگمنت کلاس C (به بالا) کرده و ضمن کاهش عرضه خودروهای ارزان‌قیمت، شبکه توزیع و فروش محصولات خود را تغییر دهد.

ستاره سه پر درصدد است تا اواسط دهه جاری، این مدل «نمایندگی» را روی 15 بازار دیگر اعمال کند و بدین ترتیب با حذف واسطه‌ها، فروش مستقیم خود را افزاش دهد. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش رود، 80 درصد خودروهای مرسدس در اروپا تا سال 2025 به صورت مستقیم به فروش خواهند رسید. بدین ترتیب شرکت المانی نه‌تنها کنترل بیشتری روی روند عرضه محصولات خود دارد، بلکه هزینه‌های توزیع را کاهش می‌دهد.

با این تغییر رویه، حدود 10 درصد از نمایندگی‌های حاضر در شبکه توزیع خودروهای Mercedes تا سال 2025 از میان برداشته می‌شوند و تعداد نمایشگاه‌های داخلی نیز تا 20 درصد کاهش می‌یابد. البته چند شعبه برای بازار چین در نظر گرفته شده است.

تمرکز مرسدس بنز روی فروش مستقیم با حذف نمایندگی‌هامرسدس بنز در چین

شرکت آلمانی تخمین زده که در سال‌های آینده، فروش آنلاین موردتوجه بیشتری قرار خواهد گرفت و تا سال 2025، یک و یک‌چهارم خریداران تنها با فشردن چند کلیک اقدام به خرید خودرو می‌کنند. نسل مشتریان جدید، جوان‌تر، ثروتمندتر و دیجیتالی‌تر می‌شود و تمایل بیشتری برای خرید آنلاین دارند.

خودروساز افسانه‌ای با آماده‌سازی خط تولید خودروهای منحصر به فردی همچون میتوس و میباخ SL، قلمروی لوکس خود را گسترش داده و با به‌کارگیری قطعات نیمه‌هادی در خودروهای گران‌قیمت، از بحران جهانی تراشه به نفع خود استفاده می‌کند. رویه جدید مرسدس اگرچه باعث کاهش میزان فروش محصولات شده، اما سود بیشتری عاید شرکت می‌کند.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد