همایش گروه‌های جهادی مطالبه‌گر از مسئولان در اردبیل برگزار می‌شود


همایش گروه‌های جهادی مطالبه‌گر از مسئولان در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل - ایرنا - دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: نخستین همایش گروه‌های جهادی مطالبه‌گر از مسئولان با عنوان حِلْفُ الْفُضول یکشنبه هشتم خرداد ماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم میرعباس‌زاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش با شرکت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی مطالبه‌گر از سراسر استان روز یکشنبه هشتم خردادماه در سالن ولایت سپاه حضرت عباس (ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حِلْفُ الْفُضول پیمانی میان برخی طوایف قریش در دوران جاهلیت برای حمایت از ستمدیدگان بود، اظهار کرد: در این همایش گروه‌های جهادی به صورت نمادین از مسئولان استان مطالبه‌گری کرده و پیمان خواهند بست تا به همراه مردم از مسئولان مطالبه‌گری و برای احقاق حق و حقوق آنها تلاش کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل در ادامه بی‌تفاوتی به معروف و منکر را از آفات بزرگ جامعه عنوانکرد و گفت: تلاش می‌شود با بکارگیری همه ظرفیت‌های موجود، فریضه واجب الهی امر به معروف و نهی از منکر در بین نسل جوان امروزی نهادینه شود.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده با بیان اینکه فرهنگ مطالبه‌گری باید در جامعه نهادینه شود نه اعتراضات، از تشکیل ۱۶ شعبه ویژه در تمامی شهرستان‌های استان برای رسیدگی به تخلفات احتمالی در این حوزه خبر داد.

مطالبه‌گری جهادی رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: ترویج فرهنگ مطالبه‌گری جهادی و مردمی رویکرد جدید این ستاد در راستای احیای فریضه واجب الهی در جامعه است.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده افزود: فرهنگ بی‌تفاوتی در جامعه امروز از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده و در راستای دست‌یابی به اهداف گام دوم انقلاب اسلامی تلاش می‌شود با تشکیل کارگروه‌های مطالبه گری جهادی و مردمی، فرهنگ توجه به معنویات و اخلاقیات جایگزین فرهنگ بی تفاوتی‌ در جامعه شود.

وی از تشکیل بیش از ۱۵۰ گروه جهادی مطالبه گر در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این گروه‌ها برای احیای ارزش‌ها و اضمحلال ضدارزش‌ها در جامعه تلاش خواهند کرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: برای دست‌یابی به این هدف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل با تشکیل ۱۸ کارگروه تخصصی مطالبه‌گری و مردمی در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، محیط زیست، گردشگری، هنر، رسانه و سایر عرصه‌ها بر حول سه اصل مهم نظارت مردم بر مردم، مردم بر مسئولین و مسئولین بر مردم فعالیت خواهند کرد.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده با بیان اینکه یکی از اصول مترقی اسلام این است که همه افراد جامعه احساس مسؤولیت کنند و همکاری جمعی توسعه یابد، اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه ستاد، فراهم آوردن مقدمات حضور مردم در صحنه برای دفاع از حقوق عامه است و امر به معروف و نهی از منکر باید با مشارکت آحاد مردم در تمام شئون دینی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی جامعه نهادینه و اجرا شود.

رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر راه‌اندازی در اردبیل می‌شود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل گفت: رشته‌ای تحصیلی با عنوان به‌ عنوان "امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر" در این استان راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید می شود.

میرعباس‌زاده افزود: این ستاد با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان تفاهمنامه همکاری برای راه اندازی رشته تحصیلی امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر با هدف آموزش تخصصی مربیان منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک امر تخصصی است، اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت و کمک خیرین و مسئولان دانشگاه امر به معروف و نهی از منکر در استان راه اندازی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: امر به معروف و مطالبه گری اگر اصولی و منطقی باشد شاهد پیشرفت و آبادانی جامعه خواهیم بود در غیر این صورت نتیجه جز خسران و زیان چیزی نخواهد بود.

حجت الاسلام میرعباس‌زاده با تاکید بر ضرورت تغییر نگرش مردم نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان کرد: وقتی‌که بحث ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود، بلافاصله ذهن‌ها به سمت مقوله حجاب و عفاف می‌رود در صورتی‌که عرصه این ۲ فریضه به‌ مراتب بسیار گسترده‌تر از حجاب و عفاف است.

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اضافه کرد: به فرموده حضرت علی (ع) اگر تمامی فرایض در یک کفه ترازو و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در کفه دیگر قرار داده شود، باز کفه ای که امر به معروف و نهی از منکر در آن قرار دارد سنگین‌تر خواهد بود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل مردم را بهترین پشتیبان برای گروه های جهادی مطالبه‌گر دانست و ادامه داد: علاوه بر احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمامی ادارات استان، تلاش می شود شعار هر "خانه یک ستاد" نیز تحقق یابد.

حجت‌الاسلام میرعباس‌زاده گفت: مردم می توانند، منکرات احتمالی مسئولان را از طریق شماره پیامک ۵۰۰۰۲۶۰۸۸۴ به این ستاد اعلام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد