رییس ستاد بحران کشور:کار آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز آغاز می شود


رییس ستاد بحران کشور:کار آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز آغاز می شود

آبادان- ایرنا- رییس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کرد:با نزدیک شدن به پایان عملیات امداد و نجات کار آواربرداری گسترده متروپل آبادان از اواخر امروز پنجشنبه آغاز می شود.

محمد حسن نامی ظهر پنجشنبه در گفتگو با شبکه سیمای آبادان اظهار داشت طی سه روز گذشته نیروهای امدادی با تمام توان خود عملیات جستجو و امداد و نجات را انجام داده و این روند امروز نیز ادامه یافته و احتمالا تا پایان امروز عملیات جستجو به پایان می رسد تا آوار برداری گسترده از این ساختمان آغاز شود.

وی گفت در روزهای گذشته عملیات آوار برداری با سرعت پایینی انجام شد تا افراد زنده گرفتار شده در زیر آوار جستجو و خارج شوند و اکنون تقریبا مطمئن شدیم که فرد زنده ای در این ساختمان وجود ندارد چرا که دستگاههای الکترونیکی و سگهای زنده یاب اکنون نشانی از زنده بودن افراد را نشان نمی دهند.

مالکان ساختمانهای اطراف متروپل خسارت دریافت می کنند

رییس ستاد مدیریت بحران وزارت کشور در ادامه گفت: تمامی ساختمانهای تا شعاع ۱۵۰ متر اعم از مسکونی و یا تجاری در پیرامون متروپل بیمه شده اند و چنانچه ساختمانهای آنها دچار خسارت شده باشند از سوی بیمه هزینه های ناشی از آن را دریافت می کنند.

وی گفت : طی ۲ روز گذشته جلساتی با برخی مالکان ساکن در اطراف متروپل برگزار کرده ایم و از آنها مجوز گرفته ایم برای توسعه دادن آواربرداری از این ساختمان، اجازه دهند در قبال پرداخت هزینه های ابنیه آنها اقدام به تخریب سازه های شان نماییم.

وی گفت: با توجه به رصد سازه های برج متروپل توسط کارشناسان عمران و لرزه نگاری کشور بخش وسطی سازه متروپل طی ۲ روز گذشته تغییراتی داشته و احتمال ریزش آن وجود دارد به همین دلیل از همه شهروندان آبادانی تقاضا داریم از نزدیک شدن به این ساختمان اجتناب کرده و از آن دور شوند.

وی گفت: در حال حاضر تمامی ساختمانهای تا شعاع ۱۵۰ متر متروپل خالی از افراد شده تا خدای نکرده جان آنان به مخاطره نیفتد.

ساختمان ۱۱ طبقه متروپل آبادان ظهر دوشنبه دچار ریزش شد که در جریان این حادثه تا کنون ۱۹ نفر از هموطنانمان جانشان را از دست داده و ۳۷ نفر مصدوم شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق