فرماندار: روانسر 9 نقطه بحرانی آتش سوزی دارد


فرماندار: روانسر 9 نقطه بحرانی آتش سوزی دارد

کرمانشاه - ایرنا- فرماندار شهرستان روانسر گفت: بر اساس ارزیابی‌ها و سوابق گذشته 21 نقطه مستعد آتش سوزی در این شهرستان وجود دارد که 9 نقطه آن بحرانی و نیمه بحرانی است‌.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «سعدی مصطفی‌زاده» روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهرستان روانسر افزود: محدوده روستاهای قوری قلعه، نوخان، بزگوره، لورابی و چیلانه در بخش شاهو و محدوده روستاهای پشت تنگ چشمه قلیجان، مله ترشکه و چشمه پنبه و بابا حیران کانون های بحرانی آتش سوزی هستند.

وی از دستگاه های عضو ستاد بحران خواست ضمن بررسی امکانات موجود نسبت به تامین کمبودها و به روز کردن تجهیزات مورد نیاز خود و همچنین آموزش کارشناسان اقدام کنند.

فرماندار روانسر با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی دو رکن اصلی در کنترل و مدیریت بحران است ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و نیروهای مردمی به ویژه دهیاران و اعضای شورای روستاها ، بیشترین نقش را در کنترل آتش سوزی های شهرستان داشته اند و باید از این ظرفیت به خوبی بهره ببریم.

مصطفی زاده با بیان اینکه مردم نقش اصلی را در صیانت از جنگل ها و مراتع دارند، افزود: با توجه به رشد مناسب گیاهان و افزایش پوشش گیاهی و گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی افزایش یافته که مراقبت و نظارت بیشتری را می‌طلبد.

مدیر اداره منابع طبیعی و آبخیرداری شهرستان روانسر گفت: خوشبختانه سال گذشته آتش سوزی‌های گسترده و قابل توجهی در محدوده شهرستان رخ نداده است.

«تیمور بلینی» افزود: بر اساس هماهنگی های انجام شده امسال ۳۰ دیده بان با این اداره همکاری خواهند داشت و آتش سوزی های احتمالی را در مناطق مختلف گزارش خواهند داد.

وی گفت: ۳۰ دستگاه دمنده مهار آتش در این شهرستان وجود دارد و تشکیل گروه های اطفا حریق با بکارگیری توان دهیاران و شوراها و فعالان محیط زیست در حال انجام است.

آموزش دهیاران و روستائیان، ساماندهی سایت دفع زباله روانسر، استقرار دیده بان در مناطق مختلف، نصب بنرهای آموزشی و آگاهی بخشی و تیغه زنی حریم راه های روستایی از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

روانسر ۷۵ هزار هکتار منابع طبیعی دارد.

این شهرستان با ۴۷ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غربی کرمانشاه واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند