اخبار کوتاه از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در سرپل‌ذهاب


اخبار کوتاه از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در سرپل‌ذهاب

قصرشیرین- ایرنا- به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر نمایشگاه عکس با حضور فرماندار و جمعی از مسوولان در اداره ارشاد اسلامی شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره ارشاد اسلامی سرپل ذهاب در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۱۰۰ قطعه عکس و نقاشی از آزاد سازی شهر خرمشهر با هدف آشنایی اقشار مختلف مردم با رشادت‌ها و ایثارگری‌های مدافعان خرمشهر و پیروزی رزمندگان اسلام در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است.

«عزت الله شریفی» افزود: علاقمندان جهت بازدید از این نمایشگاه می توانند از امروز به مدت یک هفته در محل برپایی واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرپل ذهاب مراجعه و بازدید کنند.

برگزاری مراسم سوم خرداد در حرم احمد ابن اسحاق (ره)

مراسم گرامی‌داشت سالروز حماسه سوم خرداد روز پنجشنبه با حضور اقشار مختلف مردم، امام جمعه، فرماندار و مسوولان شهرستان سرپل ذهاب در حرم احمد ابن اسحاق(ره) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه سرپل ذهاب در این مراسم گفت: نگاه اعتقادی رزمندگان اسلام، توسل به ائمه اطهار (ع) و رهنمودهای امام راحل، توسل و توجه به آموزه های قرآنی و وعده های خداوند رمز موفقیت رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر بود.

سرپرست فرمانداری سرپل ذهاب نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: امروز دشمنان ما، به دنبال خنثی کردن حماسه های عظیمی که در هشت سال دفاع مقدس در خرمشهر با حضور رزمندگان اعم از سپاه، ارتش، مردم عشایر، بسیجیان صورت گرفته، هستند و از این رو ما باید هوشیار باشیم.

«صدرالله بابلی» با بیان اینکه نفس پاک شهدا، کشور ایران اسلامی را هدایت می کند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسایل فرهنگی دغدغه دارد و ما باید در این راستا گام های مهمی برداریم، همه دستگاه ها باید برای ترویج فرهنگ پای کار بیایند و در این جنگ نرم با دشمن، مقتدرانه خود را نشان دهند و مقابله کنند.

وی ادامه داد: جهاد، اقتدار و فداکاری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام، پیروزی در عملیات های دوران دفاع مقدس الخصوص در خرمشهر را رقم زد.

بابلی اظهار کرد: سالروز فتح خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس و انقلاب یک فرصت عالی است که بار دیگر اوراق آن روزهای حماسه و عزت را وررق زده و با ترویج فرهنگ مقاومت و الگوگیری از آن برای توفیق نظام و خدمت به مردم استفاده کنیم.

مراسم عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدای سرپل ذهاب

در گرامیداشت سوم خرداد مراسم عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدای سرپل ذهاب با حضور امام جمعه، فرماندار و مسولین و بسیحیان و خانواده شهدا در حرم احمدابن اسحاق(ره) برگزار شد.

امام جمعه سرپل ذهاب در این آیین معنوی گفت: هدف از غباروبی مزار شهدا تجدید بیعت با آرمان های شهدا و امام راحل است که اسلام را زنده نگه داشتند، کشور ایران اسلامی را به سمت پیشرفت و اقتدار و استقلال هدایت کردند.

حجت الاسلام «جواد فاطمی نسب» افزود: این روزها دشمن از پایبندی به آرمان های اسلام، پشتیبانی از ولایت فقیه، دفاع از ارزش ها و اعتقادات این انقلاب هراس دارد و سعی در تخریب این پیوند محکم نموده تا بین مردم و ولایت فقیه و اسلام و نظام و انقلاب فاصله بیفکند.

وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم در جنگ نرم بسیار سختی با دشمن قرار داریم، باید ضمن روشنگری و تکریم مردم و پیگیری مطالبات، مسایل روز کشور را بیان کرد، دستاوردهای اسلام را شفاف بیان کرد تا برای حفظ آن نسل های جوان و نوجوان قدرتمند از گذشتگان پای کار باشند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در دوران هشت سال دفاع مقدس ۸۰۳ شهید، ۱۶۳ آزاده و ۸۴۰ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها