مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در قصرشیرین برگزار شد


مراسم بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در قصرشیرین برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- مراسم بزرگداشت حماسه سالروز آزادسازی خرمشهر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسوولان، فرماندهان نظامی، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در مسجد مهدیه قصرشیرین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه قصرشیرین در این مراسم در سخنانی با بزرگداشت سالروز حماسه غرور آفرین فتح خرمشهر و بزرگداشت یاد شهدای این عملیات، گفت: خداوند در قرآن می فرماید شهدا زنده اند و نزد خداوند روزی می خورند و از نعمت های الهی استفاده می کنند از این رو شهید یک جایگاه و مقامی دارد که وقتی جان او در راه خدا گرفته شد و خون او روی زمین ریخته شد تمام استعدادهای او تبدیل به فعل می شود.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: شهید افضل است چون یک شهید از جان خود یعنی گرامی‌ترین کالایی که دارد، می گذرد و وقتی آن را در راه عقیده مصرف می کند خداوند بهترین معامله را با شهدا انجام می دهد و بهترین رفتار را با آنها دارد.

وی اظهار داشت: آزادسازی خرمشهر بعد از ۱۹ ماه تلاش و طی چهار مرحله عملیات با وحدت و همراهی سپاه و ارتش و با رمز یا محمد بن عبدالله (ص) اتفاق افتاد.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: مشکل امروز جامعه ما ایمان است زیرا امکانات امروز و رفاهیات زیادی که در اختیار داریم نسبت به دوره اول انقلاب چند برابر است از این رو باید در محور ولایت حرکت کنیم و نباید از ارزش های انقلاب فاصله بگیریم و و بدانیم اگر در مسیر شهدا حرکت کنیم و حافظ خون آن باشیم به این مملکت آسیبی نخواهد رسید.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیزبا تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) و بزرگداشت شهدای عملیات بیت المقدس گفت: ما اگر به عقب برگردیم و اقدامات و تدارکاتی که صدام برای خرمشهر استان خوزستان داشت نگاه کنیم می بینیم یک رویایی در سر صدام بود که با فتح خرمشهر می تواند استان خوزستان را فتح کند و تصرف کند و حتی اسامی برای شهرها انتخاب کرده بود.

سرهنگ «محسن دارابی» افزود: یکی از اهدافی که رژیم بعث برای تصرف خرمشهر داشت قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر بود و مرزی برای عراق مشخص کرده بود از این رو از جنبه های مرزی هم برنامه ریزی کرده بود که در سوم خرداد ۱۳۶۱ با مجاهدت نیروهای رزمنده سپاه اسلام خرمشهر آزاد و تمام نقشه های دشمن بعثی نقش برآب شد.

وی با اشاره به بیانات رهبری در رابطه با سالروز خرمشهر گفت: امام راحل فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و رهبر معظم انقلاب در یکی از سخنرانی های خود در دانشگاه امام حسین گفتند" منظور امام راحل از این جمله این است که اگر شما مجاهدت کردید قدرت خدا پشت سر شما می آید " از این رو ما باید در همه حال برای خدا و در راه او حرکت کنیم.

همچنین با حضور اعضای شورای اداری و تامین مزار شهدای گمنام قصرشیرین غبار روبی شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟